Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg gøre med mit overskud?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har brug for et godt råd.
Jeg har et ApS på første år, og har nogle spørgsmål jeg går og tumler med.
Jeg har et overskud som jeg ikke helt kan finde ud af hvordan jeg mest fordelagtigt administrerer.
Jeg vil gerne hæve overskuddet som løn, men skal jeg vente til efter årsregnskabet så jeg får et flot regnskab?
Hvis jeg gør det, så skal jeg jo betale selskabsskat af pengene først.
Er der ikke noget med at man kan vente til efter årsregnskabet og så hæve det som "overskud"?
Hvad skal jeg gøre?
Ser frem til jeres hjælp.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du skal hæve som løn inden årsudgang hvis du kan ha det under topskattegrænsen. Du kan godt nok tage et beløb som udbytte til 27% op til en grænse (dobbelt for ægtefæller) efter afslutningen - men det er efter selskabsskat - så tag din løn inden vil jeg råde til.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Cookie.

Du bør udbetale løn op til topskattegrænsen inden året er gået.

Hvis du derefter ønsker at hæve yderligere kan du hæve udbytte af årets resultat.

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjener du mere end topskattegrænsen kunne det være mere fordelagtigt med vso = personligdrevet selskab :).

Skriv evt pm hvis du gerne vil holde de detaljer ude af offentligheden. (indtil årsregnskabet vel og mærke skal laves)

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og tak for svar.

Jeg er allerede over topskat. Vil det så være mest fordelagtigt at vente til efter årsregnskabet og så trække det ud som overskud?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

JCF78:
Jeg er allerede over topskat. Vil det så være mest fordelagtigt at vente til efter årsregnskabet og så trække det ud som overskud?

Ja for de første 48.300 betaler du 27% udbytteskat - og for ægtepar den dobbelte grænse.

Derover betaler du 42% og da du har betalt 25% firmaskat havner du så alligvel på ca topskat for den del men for de første 48.300 per person skal du tage udbytte næste år - eller betale ind til ratepension og skabe plads i lønnen under topskattegrænsen - eller betale topskat som jo også er muligt rent faktisk

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Svendborg
Tilmeldt 29. Jan 08
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, så hvis jeg forstår dig ret så hænger det sådan her sammen.

Hvis jeg trækker 200.000,- ud inden nytår, så betaler jeg topskat af dem da jeg allerede er over grænsen. (Jeg trækker ikke hele overskuddet ud)

Hvis jeg trækker det ud efter nytår, så skal jeg først betale selskabsskat på 25% og så havner jeg alligevel med at betale topskat næste år. Det vil sige 25% + topskat, dog fratrukket de 48.300 som kun er til 27%.

Hvis jeg lader pengene stå til efter nytår, så får jeg et flot regnskab som skaber tillid hos kunder, samarbejdspartnere og sidst men ikke mindst banken.`

Jeg har også tænkt på at få minde leverandører til at fakturere forud for opgaver der skal afsluttes i starten af det næste år, så mit overskud ikke er så stort og derfor ikke skal betale så meget i skat. (Er det lovligt?)

Hvad syntes i er mest klogt at gøre?

PS: Jeg har drevet enmandsfirma siden 2008 og er derfor ikke helt med på hvordan tingene løses mest hensigtsmæssigt når det gælder ApS.

  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville ikke tænke så meget på at vise muskler over for banken, det kan du godt vise ved resultat og udtræk. 

Nej forskudsfakturinger er ikke en løsning - da de skal bogføres så de ikke påvirker resultatet. Glæd dig over du tjener så meget at du har et luksusproblem - tænk pension som kan nedbringe skat om ikke andet og ellers ikke så meget mere at tilføre

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Next.man:

Tjener du mere end topskattegrænsen kunne det være mere fordelagtigt med vso = personligdrevet selskab :).

Skriv evt pm hvis du gerne vil holde de detaljer ude af offentligheden. (indtil årsregnskabet vel og mærke skal laves)

Nej ! Virksomhedsordningen VSO er faktisk en tilstræbelse til det system man kender fra selskaberne. Om du sparer den overskydende indkomst op i virksomhedsordningen mod en foreløbig skat på 25% eller lader midlerne stå i selskabet og svarer en selskabsskat på 25% er det samme. Forskellen er så at du via et selskab kan hæve udbytte (evt op til bundgrænsen). Det kan du ikke i virksomhedsordningen ligesom der er en række andre ting du ikke kan i virksomhedsordningen (eksempelvis kan du ikke have aktier i virksomheden).  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Skattekonsulenterne:

Next.man:

Tjener du mere end topskattegrænsen kunne det være mere fordelagtigt med vso = personligdrevet selskab :).

Skriv evt pm hvis du gerne vil holde de detaljer ude af offentligheden. (indtil årsregnskabet vel og mærke skal laves)

Nej ! Virksomhedsordningen VSO er faktisk en tilstræbelse til det system man kender fra selskaberne. Om du sparer den overskydende indkomst op i virksomhedsordningen mod en foreløbig skat på 25% eller lader midlerne stå i selskabet og svarer en selskabsskat på 25% er det samme. Forskellen er så at du via et selskab kan hæve udbytte (evt op til bundgrænsen). Det kan du ikke i virksomhedsordningen

Der er da den forskel, at lader han en del af pengene stå i VSO til 25% virksomhedsskat, og så tager op til topskat hvert år, så kan han, hvis ikke han et år ikke tjener nok til at ramme topskat, hæve løn af det han hidtil har betalt 25% virksomhedsskat af, OG så bliver acconto virksomhedsskatten på 25% modregnet i hans personlige skat, så han alle årene rammer under topskattegrænsen.

I et selskab som ApS er de 25% ikke som sådan acconto og kan modregens i ejerens personlige løn. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)