Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der en bagatel grænse for hvornår man skal betale skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Nov 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sælger nogen kunst billeder og og tjener lidt på det - ikke ret meget. Skal jeg betale skat af det eller er der en bagatel grænse for hvornår man skal det?

Hvis jeg skal, hvordan skal jeg så opgive det til skat - som B skat?

 

Hilsen

Anna

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale skat af hver en krone du tjener, ud over dit fradrag.

Det kan oplyses på din forskudsopgørelse, eller på din årsopgørelse til maj.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen penge er for små til skat, så nej ingen bagatelgrænse - men hvis du ikke har anden indtægt, så har du jo dit personfradrag og overstiger dine billeder ikke det, så koster det jo ikke

Du skal forskudsregistrere hvad du mener at tjene i forskudsrubrik 20 og du skal opgive det som det faktisk blev, i årsopgørelsen samme sted, rubrik 20

Når du forskudsregistrerer vil du se, at det først reducerer dit fradrag - derved bliver skatten af billederne betalt via dit evt. faste arbejde - eller hører ind under personfradraget - og hvis dit fradrag går i 0 vil du få B skatte opkrævninger hvorved du betaler din skat. Du kan ændre forskudsregistrering lige så mange gange du vil, så du kan starte forsigtigt og øge når du ser det går bedre end ventet.

Håber da det en dag bliver meget du får ind på billederne, hvorfor ikke - helt og lykke med det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)