Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS under tvangsopløsning

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
@ Brybs,

Reglerne for skattemæssige at afskrive tab er i Tyskland meget lig de danske regler.

Det vil sige at din tyske handelspartner for at få sit fradrag må køre inkassosag mod dig. Han har nok inderst inde forventet at have hørt noget om din nedlukning per automatik. Du burde have orienteret Skifteretten om alle krav.

Selv om jeg er enig med de øvrige i, at du ikke har noget frygte i forhold til det oprindelige krav, så ville jeg som tysk selskab være rimeligt irriteret over at skulle afholde inkassoomkostninger, som kunne være undgået.
 

Jep helt enig - man skal orientere om ALT - man skal se til at få alt med når man er ude i at tvangslukke. Det er surt for tyskeren her at betale advokat helt spildt. Som virksomhedsejere har vi både formelle og moralske forpligtelser på os. 

Der findes bare ikke ret skarpe regler for at stifte og drive virksomhed, det er ganske let for alle, og det betyder også, at man som kreditor må være omhyggelig. Jo lettere det er at stifte selskab - og uden kapital ex SMBA - jo flere vil kunne ryge gennem nettet og koste kreditorene penge. Det er en fordel at det er let og billigt at stifte selskab, men en bagdel for de (inkl. staten) som taber penge på det) Jeg tror fordelen er størst  men checker i høj grad selskaberne og deres stiftere hvis jeg skal ud i større engagementer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Brybs

Om du kommer til at hæfte personligt afhænger af, om du har fortsat med at drive selskabet udover det tidspunkt hvor du kunne og burde

have indset at 1) selskabet skulle have tilført ny kapital for at være solvent, eller at 2)at gæld og indtjening var så dårlig at selskabet ville gå konkurs

før eller siden. Det hedder med et formelagtigt udtryk om du har fortsat driften ud over sammenbrudstidspunktet. Der er afsagt en lang række

domme om det spørgsmål og det er altid en helt KONKRET vurdering af selskabets situation og din viden eller burde-viden, der afgør om du

eventuelt har pådraget dig en ansvar som direktør i selskabet og som ejer af anparterne.

 

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)