Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for reklamebeskyttelse

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

I en tråd hvor en Amnio blev generet ved flere opringninger med salg for øje, mente en del, at hvis man var registreret som reklamebeskyttelse var det ulovlige opringninger der kunne anmeldes. Jeg mente ikke det var ulovligt hvis ens oplysninger var tilgængelige (ex via en Amino tråd eller en internetside) KUN at CVR databaser ikke måtte bruges. Jeg har spurgt virk.dk via mail og fået det klare svar jeg her citerer med minde understregninger:

Du skal være opmærksom på, at reklamebeskyttelsen i CVR kun gælder i forhold til oplysninger, der videregives fra CVR. Det betyder, at hvis virksomhedens oplysninger er tilgængelige andre steder f.eks. på Internettet, vil reklamebeskyttelsen ikke være gældende.

 Reklamebeskyttelsen i CVR gælder kun i forhold til oplysninger, der videregives fra CVR, efter at virksomheden er blevet reklamebeskyttet. Du kan derfor opleve at modtage reklamehenvendelser også efter, at reklamebeskyttelsen er registreret, som ikke strider imod reklamebeskyttelsen. Der er dog tale om en forholdsvis kort periode.

 Overtrædelse af reglerne om reklamebeskyttelse skal anmeldes til politiet og kan i henhold til CVR-lovens § 22, jf. § 19 straffes med bøde.

Man kan således ikke anmelde telefonsælgere for henvendelser, heller ikke gentagne, hvis ikke de har deres oplysninger via virk.dk/CVR centrale databaser. Enhver virksomhed bør naturligvis kunne tage imod en besked om at holde op med at ringe, men der er intet reklamebeskyttelse i det.

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er også lidt dobbelt moral at man reg. sin virksomhed for reklamer beskyttelse og så prøver selv og sælge sine egne produkter. Jeg kan forstå Holding virksomheder m.fl. men når man ser internet og detail butikker gør det forstår jeg det ikke.

Tak for igen nyttig information fra din side.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja der er telemarketingvirksomheder der har reklamebeskyttelse....

Fra Århus
Tilmeldt 16. Oct 10
Indlæg ialt: 22
Fra  Indigo 2 Skrevet kl. 13:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det på den måde, at finder man en virksomhed på TDC 118-oplysning, og der under virksomhedens navn stå "Reklamebeskyttelse", å må man alligevel godt sende dem en reklame, selv om reklamebeskyttelsen jo kun kan stamme fra CVR?

Det virker lidt underligt, men hvis det forholder sig sådan, så vil det gøre det muligt for mig at kontakte gamle kunder, som jeg ellers har mistet kontakten til pga. flytning.

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Heine Svendsen:

Jeg læser det på den måde, at finder man en virksomhed på TDC 118-oplysning, og der under virksomhedens navn stå "Reklamebeskyttelse", å må man alligevel godt sende dem en reklame, selv om reklamebeskyttelsen jo kun kan stamme fra CVR?

Det virker lidt underligt, men hvis det forholder sig sådan, så vil det gøre det muligt for mig at kontakte gamle kunder, som jeg ellers har mistet kontakten til pga. flytning.

Det må du også. Det siger så en del om sælgers moral, at de ikke har intention om at efterkomme købers ønsker. Og har de ikke det, så handler jeg andre steder.

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det gratis at blive reklamebeskyttet inde på virk.dk?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er helt gratis at blive reklamebeskyttet.

Men vær opmærksom på det med at det ikke giver en 100% beskyttelse imod nogen kontakter dig for at ville sælge dig noget.

Men jeg vil så af egne erfaringer sige at en reklamebeskyttelse ihvertfald fjerner en stor del af "pistolsælgerne" der forsøger at sælge telefonabonnementer, internetforbindelser og avisabonnementer over telefonen.

/Jesper

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tusind tak for svar Jesper! :-)

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld jeg åbner en gammel debat, men det virker mere relevant end at starte en ny.

Cookie - John Hannover:

Du skal være opmærksom på, at reklamebeskyttelsen i CVR kun gælder i forhold til oplysninger, der videregives fra CVR. Det betyder, at hvis virksomhedens oplysninger er tilgængelige andre steder f.eks. på Internettet, vil reklamebeskyttelsen ikke være gældende.

 Reklamebeskyttelsen i CVR gælder kun i forhold til oplysninger, der videregives fra CVR, efter at virksomheden er blevet reklamebeskyttet. 

I det store hele korrekt.

Der hvor jeg godt kunne tænke mig at belyse gråzoner er omkring kilder til data, og definitionen af reklamehenvendelser.  På personsiden må man stadig med PostNord sende reklamer til folk der har bedt om reklamebeskyttelse, men jeg synes ikke lovgivningsteksten definere hvad den taler om.

Loven siger ikke hvad den mener med "en reklamehenvendelse" og den er uklar på hvornår henvendelser går fra lovlige til ulovlige. 

Hvis man nu gerne vil sælge noget til John Hannover, finder det meste af informationen på Amino men er nødt til at ty til eks. Krak for telefonnummeret, bliver kontakten så ulovlig på det tidspunkt hvis der på Krak står reklamebeskyttet?

Lad os sige at du på fuldt lovlig vis har indsamlet 1000 kontakter til dit CRM system, og så vil datavaske - gør det så data ulovlige at bruge i reklamehenvendelser - hvad det så end er..

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)