Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt eller genkendelse af menukort ???

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer,

Jeg kunne godt tænke mig at overtage en cafe/restaurant i forbindelse med et museum/kunstgalleri.

I den forbindelse vil jeg høre hvad ville i købe her i forbindelse med besøg på museum/kunstgalleriet og ville i tage familien med ud at spise her i stedet for en alm. restaurant ?

Ville i købe/forvente det alle plejer, kaffe og kage, sandwich, sodavand eller er i - ligesom jeg- lidt træt af det sædvandlige udbud ???

Ville i blive skuffede hvis det ikke var der ?

Er det risikabelt at lave en menu der tager udgangspunkt i udstilling ?

menuen ville blive skiftet ud hver gang udstilling blev skiftet ud og derved er der ikke noget "fast" på menukortet. Der vil med andre ord ikke være den gode chokoladekage og den sandwich vi "plejer" at få.

Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina

Lige nogle hurtige tanker herfra :)

Umiddelbart tænker jeg at det er en god idé for et sted som dit, at man har noget af det som folk forventer. Men hvis man har en god kaffe, en lækker hjemmebagt kage og en sandwich med gode råvarer, så er det noget helt andet, hvis det er kvalitet. 

God idé med noget der skifter når udstillingen skifter - hvad med en ugens ret/ugens suppe/ugens sandwich et eller andet som er udover dit udbud men som skifter fra udstilling til udstilling.

God fornøjelse!

Hilsen Louise

Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

For alle restaurationer gælder det; begræns menukortet, brug friske råvarer og hav en god kok.

Derudover er det da en fantastisk ide at skifte menuen i takt med udstillinger, også markedsføringsmæssigt - tag den et skridt videre og udgiv en foto/kunst/kogebog i samarbejde med udstillingen ved juletid.

Tilmeldt 8. Jun 12
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja umiidelbart tror jeg også det er den bedste ide, at have både og...  så der er en lille "tema" menu og den alm.

Tusind tak for det hurtige svar 

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

TinaFA:

Ja umiidelbart tror jeg også det er den bedste ide, at have både og...  så der er en lille "tema" menu og den alm.

Tusind tak for det hurtige svar 

Helt enig. Jeg ville da være ked af det hvis man gik forgæves efter varer som "alle" har på menuen i sådan lokation :-) 

Super idé med at vedlægge en tema-menu der ofte skifter, det er god stil.

Fra København
Tilmeldt 5. Nov 11
Indlæg ialt: 28
Fra  More than event Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina.

Jeg forstår ikke hvorfor mange danske restaurationer er så bange for at "skuffe" gæsterne. Du skal tage udgangspunkt i den spisesituation dine kunder er i. Hvis alle dem der kommer der i museets åbningstid efterspørger noget hurtigt (f.eks. en sandwich) skal du selvfølgelig ikke kun have retter der tager 40 at producere i køkkenet. Har du lavet en segmentering? For så ville en del af dine spørgsmål meget nemt blive besvaret...

Som tidligere skrevet i dit oplæg: Simpelt menukort, gode råvarer og en god kok. Så er du kommet et godt stykke vej. 

Dermed ikke sagt at det ikke er en god idé at have f.eks. kaffe/kage, sandwich, etc. Men der er ingen der siger det skal være standard smag, konsistens, udformning... Det vigtigste er at du matcher det kunderne efterspørger og ikke lader kvaliteten blive tilsidesat på noget tidspunkt. 

Synes det lyder som en god idé at skifte menukortet i samme cyklus som udstillinger og lave noget der minder om. Der kommer der lige pludselig en både god markedsførings og PR vinkel, lagt lige til højreskøjten :-)

Husk på: Der er ingen der bliver husket, hvis de leverer det samme som alle andre! Find din måde at skille dig ud på, uden du mister følingen med dine kunder! 

Rigtig god fornøjelse :-)

More than event is delivering Event Production and Services with the client in center. See more at http://www.morethanevent.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)