Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål vedrørende lejekontrakt.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 65
Fra  Dan Supplies Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer !

Jeg håber at der er nogle herinde der kan hjælpe mig med svar på en forbandede situation jeg er havnet i. 

Sagen er den at jeg har lavet en aftale med en udlejer om at leje hans lokaler fra d.15-11-12, vi har aftalt pris og indskud  jeg har fået en udfyldt kontakt ( dog uden underskrift , skulle have været underskrevet her til aften) samt en nøgle udleveret så jeg kunne begynde at lave lokalerne i stand.

Her kommer vi til problemet.

Her til aften får jeg at vide at den ejendomsmægler som skulle leje lokalerne ud for ejeren har fundet en lejer og derfor kan jeg ikke flytte ind selv om jeg har en hel klar aftale med udlejer om lokalerne.

Kan ejer godt løbe fra en mundlig aftale (og mere eller mindre færdig kontrakt)?

Ejer har tilbudt en økonomisk kompensation hvis jeg finder andre lokaler men jeg har gjort en masse af at fortælle om vores nye adresse både i vores forretning samt på messer.

Jeg føler at vi vil komme til at fremstå meget uprof. hvis vi alligevel ikke er der hvor vi har reklameret at være og er bange for at det påvirker vores forretning.

Ejer siger at han skal betale kommision til mægler selvom at det ikke er mægler der har lavet aftalen med mig og derfor  bliver det en dårlig forretning for ham 

Hvad mener i om sagen, hvad ville i gøre hvis i var i mit sted??

Mvh. Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mundtlige aftaler er lige så gode som skriftlige, men pokkers svære at bevise. Kort sagt, er det et bevis spørgsmål - indicier at udlejer nu vil hjælpe osv  - men kan du ikke bevise du havde lejemålet, ja så er det som med andre kontrakter - lejemål eller salg - den er først hjemme når aftalen er på skrift og - populært sagt - katten er i sækken og den er snøret til. At du har startet omkostninger - som om sækken var lukket - vil ikke påvirke sagen desværre. 

Du kan kontakte en advokat og se hvad han mener, men jeg synes det lyder som op ad bakke hvis du intet har på kontrakt og underskrevet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 65
Fra  Dan Supplies Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej !

Jeg har fået udleveret en kontrakt + en nøgle fra udlejer som han har udfyldt med dato og det hele men ikke lige en underskrift:-( måske skulle jeg spørge en advokat om hvordan jeg står.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja hvis ikke du kommer en løsning nærmere selv - så er de en advokat der skal på desværre - man kan godt give nøgler og kontraktforslag, uden man som udlejer er bundet - men der er mere i sagen - så uden løsning - ja - advokat på

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tro det bare er op af bakke, og jeg ville finde en anden og leje mig ind ved. For næste gang der er noget kan du så stole på vedkommende,nej det tro jeg ikke

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 65
Fra  Dan Supplies Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ret må hellere afvente lidt og se hvad der sker.

Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Såvel mundtlige som skriftlige aftaler er gyldige og forpligtende. Men du kommer sjældent ret langt, hvis du kun har en mundtlig aftale at henvise til, for det er dig, der skal kunne bevise, hvad der blev aftalt. Og det kan du sædvanligvis ikke, hvis den anden part nægter at have indgået en aftale med dig. 

Har du nogen vidner på at du lavede den mundtlige aftale?


Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 65
Fra  Dan Supplies Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, min kone var der også da vi lavede aftalen men i kontrakten har udlejer selv udfyldt pris / indskud og opsigelse. De ting må da være lidt værd som bevis?

Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 21:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu står du allerede i en lidt vanskelig situation. Jeg vil gøre dette her i din situation, skriv en mail til vedkommende hvor du skriver:

”Tak for fremvisningen af lokalerne, hvor vi blandt andet aftalte, at jeg fremover kan leje lokalerne fra d. 1.12.2012 . Er du rar at bekræfte aftalen? På forhånd tak. vh XX”. Man skal selvfølgelig huske at gemme bekræftelsen. Jeg har nogle supplerende spørgsmål, kan vi mødes i morgen. 

Dette vil give dig en mulighed for at få en bekræftelse. I følge aftaleloven er aftalen bindende når han bekræfter overfor dig. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Dan Supplies:

Jeg føler at vi vil komme til at fremstå meget uprof. hvis vi alligevel ikke er der hvor vi har reklameret at være og er bange for at det påvirker vores forretning.

Tjahh uprofessionel er da vist det rette ord! 

Hvordan kan du finde på at reklamere for et adresse som du ikke har lejekontrakt på ?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)