Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Programmere egen webshop

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Suurland:
Er der nogen af jer der har erfaring med dét? Dvs. at gå udenom de etablerede på markedet (DanDomain osv) og køre webshoppen som et "almindelingt" site?

Det er vist mere reglen end undtagelsen herinde, at man går udenom de etablerede. En webshop er da en webshop, uanset. Jeg vil råde dig til at kigge lidt rundt i trådene. Her kan du helt sikkert finde masser af brugbar information.

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Drupal med Drupal Commerce har jo glimrende mulighed for at lave kompleks søgning med Apache Solr - facetteret søgning mv...

Så jeg vil da kigge på det, hvis ikke Drupal og PHP skræmmer.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har også selv lavet min egen shop i javascript og PHP. Jeg brugte DIPS i DK

som betaling og deres krav er meget fint beskrevet, men det var super nemt

at bruge. Hvis du vil have koden, bare sig til så finder jeg den frem og sender

til dig.

mvh

Thomas

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig, så ville jeg klart programmere det selv.

Du får en enkeltere, nemmere og mere tilpasset løsning.

Problemet med de mange store systemer som man kan få, er at de har SÅ mange muligheder,
at det er en uddannelse at finde rundt i det, rette det til osv. Desuden mistænker jeg dem for
at være mere tunge og langsommere end hjemmebryg.

Tag sådan en fætter som Mads Vadskær.... konveteringseksperten.... han har selv programmeret
sine shops, hvilket så vidt jeg husker, har givet en 3 eller 4 dobling af ordre.
Disse er programmeret i PHP.

Hvilket sprog vil du programmere i?

 

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Din Computerhjælp:
Du får en enkeltere, nemmere og mere tilpasset løsning.

Som tager længere tid at lave kontra at hente en gratis en og kun benytte det man har brug for.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Din Computerhjælp:
Hvis jeg var dig, så ville jeg klart programmere det selv.

Du får en enkeltere, nemmere og mere tilpasset løsning.

Jeg vil også anbefale at du syr dit eget tøj, bygger dine egne biler og brygger din egen cola. Så du er sikker på at tingene passer dig.

(Ovenstående kan indeholde stumper af ironi)

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Din Computerhjælp:
Du får en enkeltere, nemmere og mere tilpasset løsning.

Som tager længere tid at lave kontra at hente en gratis en og kun benytte det man har brug for.

 

Jeg tror bare du glemmer, at det også tager tid at sætte sådan en løsning op.... Både grafisk, men også datamæssigt.
Men ja, jeg giver dig helt ret i, at det tager længere tid at lave en løsning selv.

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra Randers C
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 07:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hæ :-) Der er forskellige meninger til dét at lave sine egne ting.

Grunden til at jeg kom ind på den bane var egentligt den, at mange af de løsninger der findes hos de etablerede - ikke gør som jeg gerne vil have dem til - alternativt koster det kassen at få dem til det. Se bare hos DanDomain, hvor jeg skal til at betale ekstra hvis jeg gerne selv vil kunne designe mit eget varekort... Og ikke engang dér får jeg de muligheder jeg gerne vil have. What the f***!

Skal jeg have et system hos f.eks DanDomain der kan det jeg gerne vil med min shop, så koster det 1.000,- om måneden bare i licenser - og så står jeg med en shop der er lavet i ASP (classic), hvor jeg stadigt ikke har adgang til basale ting - så som databasen...

Så findes der en række løsninger lavet i php - og nej... jeg gider ikke til at sætte mig ind i php, uanset hvor meget andre syntes at det bare er det bedste (religion "måske", men jeg har mine årsager).

Jeg er .NET mand - og ja, meningen er at der skal sælges varer, så i denne sammenhæng er jeg købmand. MEN jeg har stadigt et ønske om, at få mig en løsning hvor jeg som programmør kan slå mig løs en lørdag eftermiddag - og lave tingene som JEG vil have dem. Alene fornemmelsen af, at jeg ikke kan i én eller anden given løsning, får det til at løbe koldt ned ad ryggen på mig.

Men tak for alle inputtene :-) Både til købmændene og dem der vil selv ;-)

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Suurland:
MEN jeg har stadigt et ønske om, at få mig en løsning hvor jeg som programmør kan slå mig løs en lørdag eftermiddag - og lave tingene som JEG vil have dem

Du mener vel: "som dine KUNDER vil have dem" - det er jo dem der skal købe af dig, ikke dig der skal købe.

P.S. Umbraco er .NET og uCommerce er e-handels platformen dertil.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har endnu ikke fundet funktionalitet jeg ikke på den ene eller anden måde kunne få implementeret i uCommerce :)

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)