Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af årsregnskab

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey - vil gerne lulkke årsafslutning pr 31/12 Så der står 0 på kontoen, men nogen vil fx først opkræve penge fra mig den 10/01... Hvad kan man gøre? For at det skal gå i nul, skal der vel står 0 i driftskontoen når det er den 31/11?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du lukke selskabet helt per den dato - eller er det bare årsregnskab -  eller hvad er det du vil?

Jeg er heller ikke med på hvad det betyder, at nogen først vil opkræve penge fra dig den 10/1 - hvordan opkræve penge fra dig - penge du skal betale for et eller andet der er lavet for dig eller leveret til dig inden 31/12 - eller hvad er det for noget?

Og endeligt er jeg ikke med på hvad det er for en driftskonto der skal stå i 0 efter din mening - er det bankkontoen eller hvilken konto?

Håber du kan forklare lidt mere.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine spm. Cookie,

Jeg vil bare lukke årsregnskab,

Det er Danløn som udbetaler løn for december, men opkræver skat, am osv. 10/1. Jeg vil gerne have at de opkræver skat, am. i december.

Ja, bankkontoen i form af driftskontoen i årsregnskabet skal stå i 0 ved årsskift.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor vil du gerne have 0 kr på bankkontoen ved årsskiftet? Den påvirker jo ikke din skat.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent skattemæssigt er det ligegyldigt om Danløn trækker betalingen i december eller januar.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Asim (VilGerne),

Jeg har lige læst nogle af de andre tråde du har oprettet, og min anbefaling er helt klart, at du får taget kontakt til en bogholder eller revisor, som kan hjælpe dig med at få lavet dit momsregnskab, årsregnskab og skatteregnskab korrekt.

Det kommer ikke til at koste så meget som du sandsynligvis frygter, men til gengæld kunne der sagtens være nogle muligheder for fradrag, som du slet ikke har medtaget korrekt i dit regnskab.

Om ikke andet, så vil du være sikker på at have styr på dit regnskab, og det er jeg ret sikker på, at der ikke er, hvis du gør det selv.

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Martin E. Jensen:

Om ikke andet, så vil du være sikker på at have styr på dit regnskab, og det er jeg ret sikker på, at der ikke er, hvis du gør det selv.

Nu er det jo fredag, og jeg vil derfor give dig et tilbud.

Både du og jeg laver dit regnskab, og hvis du laver regnskabet rigtigt, så vi kommer til det samme resultat begge to, så skal du ikke betale en krone for min hjælp.

Til gengæld, hvis du ikke selv regner rigtigt, så koster det normal pris, som hvis du havde kontaktet mig som alm. kunde.

Med dette tilbud opnår du kun fordele:

1) Du er sikker på, at regnskabet er korrekt afsluttet.

2) Du får det gratis, hvis du selv kan afslutte regnskabet korrekt.

Var det en udfordring du kunne have lyst til at tage? Surprise

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilslutter mig - få hjælp, og f.eks. Martin er god til det han laver, og hans tilbud vel ikke lige til at stå for. Selve spørgsmålet om at få Danløn til at gøre det ene eller andet i dec i stedet for Jan tyder på, at du vil ha gavn af hjælpen, som - hør Martin i PB (eller søg andre) - normalt ikke noget der koster en herregård

ps: det er vel ikke løn med skat for dig selv som person i et personligt selskab du kører via danløn? Hvis til dig selv er det jo ikke en omkostning - hvis til andre så helt OK, og omkostning er løn perioden og ikke når de hæver

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:

ps: det er vel ikke løn med skat for dig selv som person i et personligt selskab du kører via danløn?

Han skriver i en anden tråd, at han driver et ApS, med kun sig selv, som ansat. Der er derfor ingen problemer i den model.

Men du har ret i, at det havde været et problem, hvis der havde været tale om et personligt ejet firma. Så er lønudbetaling via lønbureau en farlig løsning.

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin E. Jensen:
Han skriver i en anden tråd, at han driver et ApS, med kun sig selv, som ansat. Der er derfor ingen problemer i den model.
Havde kun set denne tråd - så det er jo helt fint så

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)