Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Flere virksomheder under een virksomhed?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer!
Jeg har prøvet at finde ud af om jeg kan have flere virksomheder under een virksomhed?

Dvs hvis jeg opretter en virksomhed der hedder "Virksomhed", kan jeg så fx sælge et produkt der hedder "Produkt" og i bunden skrive at produktet produceres af "Virksomhed"?
Og kan jeg samtidig undervise og fakturere gennem "Virksomhed"?

Eller skal jeg oprette to seperate virksomheder som omhandler "Produkt" og undervisning?

Tak på forhånd :) 

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Charlie,

Ja, sagtens! Bare husk at skriv på binavnene at det er "en del af Charlies Supertilbud". Altså gerne på hjemmeside, hvis du skal oprette det, og samtidig også på faktura osv.

Held og lykke!

EDIT:

Og nærlæs så lige Cookies indlæg herunder - han har fat i nogle gode pointer!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

du kan ha flere branche koder i samme virksomhed og flere SE numre- men som personlig virksomhed kun 1 egentlig virksomhed. 

Det der kan blive lidt besværligt er, hvis du har en del som er momspligtig og en anden der ex ikke er (kunne være inde under undervisningen) - så skal du operere med delmoms - men det er nu ikke så voldsomt vanskeligt, vil bare nævne det, da det kan gøre revision lidt dyrere, men de fleste regnskabsprogrammer kan givet håndtere delmoms (overordnet: det der hører det momspligtige - fuld moms og momsfradrag, det der hører til det ikke momspligtige - ingen moms og ingen momsfradrag - og ting der anvendes blandet (printerpatroner f.eks) - deling af moms efter anvendelses %)

Du kan også vælge at køre f.eks. din undervisning i personligt selskab og så stifte et ApS til det andet hvis der er fart nok på selskabet til det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 10. Jan 08
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, så for liiiige at være sikker:

Jeg opretter et firma som sælger to ydelser, den ene giver 40.000 årligt, den anden 20.000

Sammenlagt giver dette 60.000 (Jeg er ikke ingeniør for ingenting ;))

Hver for sig er det jo under Moms registrering, som vistnok kræver en årlig omsætning på 50.000, men tilsammen er det jo over?
Sådan som jeg forstår det ville det optimale være at momsregistrere sig og køre undervisning og salg af produkter under samme firma, og så bare indberette den moms til SKAT som der nu engang skal indberettes? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - jeg ville nok bare momsregistrere det - og så køre del moms, men det er jo vigtigt at du har fuld klarhed over om ydelsen er momsfri eller ej, og du skal så køre dem som hver sin afdeling (du kan i alle regnskabsprogrammer jeg kender - selv vælge momssats per konto - eller manuelt kontere moms, hvis noget ex er 35% momspligtigt køb og 65% momsfrit (hvis 35% brugt af din momsede afdeling og 65% af den ikke momsede, evt sat efter omsætning hvis der ikke lige er andet)

Grænsen for moms registrering er korrekt 50.000 kr pr 12 lbd mdr men hvis man ex rammer 60.000 - og det kunne du jo godt "risikere", så ville du skulle betale moms også af de første 50.000 så det ville være dyrt, når du ikke havde opkrævet det, så man kan ikke køre på og så registrere lige inden man krydser 50 t

Du kan give finde en økonomimand der hjemmefra kan hjælpe med delmoms hvis det kommer til at drille

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Albertslund
Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Fra  TidOp Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det der kan blive lidt besværligt er, hvis du har en del som er momspligtig og en anden der ex ikke er (kunne være inde under undervisningen)

Undervisning er blevet momspligtig nu.

Desværre for de mange undervisningsinstitutioner, som ikke kan trække momsen fra.

Med venlig hilsen
Claus Agerskov, 53 10 29 04 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg mener helt bestemt at du kan sælge både service, undervisning og produkter gennem

samme selskab. Det er der mange som gør, f.eks. IT virksomheder.

mvh

Thomas

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)