Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brancheanalyser

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

hej jeg sad lige og læste Berlinske business sektion på nettet og så de havde stykket en brancheanalyse sammen om div. e-handels sider hvem der har hvad af overskud osv. og prisen på denne branche analyse var 999 kr. så sidder jeg nemlig og tænker at det sagtens kan gøres MEGET billigere.

Det jo noget som HHX'er ikke burde være så svært.

nu har jeg godt nok ikke købt analysen men kunne forestille mig det var en nøgletals analyse for 50 virksomheder på en marked eller er jeg helt fra den ? 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu er det en ret omfattende analyse, der indeholder en masse nøgletal - om den er pengene værd er naturligvis op til den enkelte.

Det er i hvert fald et godt overblik, hvis man vil vide hvilke brancher der er god indtjening i.

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

CVR, Virksomhedstype (Fx A/S), Nettoomsætning (sporadisk registreret), Bruttofortjeneste, Primært resultat, Finansielle indtægter, Ordinært resultat før finansielle udgifter, Finansielle udgifter, Resultat før skat og ekstraordinære poster, Ekstraordinære indtægter/udgifter (Meget sporadisk registreret), Ordinært resultat før skat, Skat, Ordinært resultat efter skat, Minoritetsandel, Årets resultat, Dividende, Henlagt til egenkapital, Aktiver, Likvider, Egenkapital ultimo, Minoritetsinteresser (Meget sporadisk registreret), Hensættelser, Langfristet gæld, Kortfristet gæld, Antal medarbejdere (sporadisk registreret), Startdato.

det er hvad de omfatter 

Thomas:

Nu er det en ret omfattende analyse, der indeholder en masse nøgletal - om den er pengene værd er naturligvis op til den enkelte.

Det er i hvert fald et godt overblik, hvis man vil vide hvilke brancher der er god indtjening i.

det om

Thomas:

Nu er det en ret omfattende analyse, der indeholder en masse nøgletal - om den er pengene værd er naturligvis op til den enkelte.

Det er i hvert fald et godt overblik, hvis man vil vide hvilke brancher der er god indtjening i.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er klar over hvad den omfatter, jeg har den skam selv :)

Skal da ikke kunne sige om andre også kan lave den, det er da nok muligt.

Dybest set kan den primært bruges til at snage i andre virksomheders regnskab, men der er også klare indikationer af hvilke virksomheder og brancher der har vækst. Det kan være et interessant redskab, som jeg i hvert fald kan bruge i min rådgivning af kunder.

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, du måske en meget flittig bruger af sådanne analyser? 

må jeg spørge hvad du rådgiver om og om det var lønsomt selv at sætte sådan nogen sammen og sælge dem eller lave dem på bestilling ? 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt hvad jeg kan komme i nærheden af. Jeg mener gode analyser giver mig en fordel i forhold til mine konkurrenter, som måske ikke gider bruge tid og penge på den slags. Viden er magt :)

Det er primært e-handel og markedsføring indenfor det område. Om det kan betale sig at lave dem på bestilling? Tja, men hvis de kun sælges til én kunde, så bliver det nok ret kostbart.

Fra Kolding
Tilmeldt 12. May 12
Indlæg ialt: 312
Fra  LabSec - timepris: 200 kr. Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tja, tror jeg vil gå igang her i weekenden at stykke en sammen. Har du et forslag til hvilken branche? 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)