Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når begges firmaer er gået konkurs - hvordan søges gældssanering

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Fra  xxxxxx Skrevet kl. 17:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Min kæreste gik konkurs ved hans firma inden vi var i forhold, så blev vi kærester, har boet sammen i 8 år, og mit firma gik konkurs for 2 år siden. Nu er endeligt min lejlighed solgt, og kan endelig søge gældsanering. Min kæreste betaler stadigvæk på hans gæld... Kan vi begge søge for gældsanering eller er det kun 1 mand Per hustand? På forhånd tak
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil tro I begge skal søge hver for sig - I er enkeltpersoner (heller ikke gifte) og har hver sin gæld. Dog vil det at I er samboende vel ha betydning for rådighedsbeløb. Om I kan få det afhænger af mange ting, det er ikke helt let, men her lidt kopi fra dette linkhttp://www.domstol.dk/saadangoerdu/gaeld/gaeldssanering/Pages/G%C3%A6ldssanering.aspx

Hvad er betingelserne for gældssanering?
Det er for det første en betingelse, at du ikke har nogen praktisk mulighed for at betale din gæld. 

Det er for det andet en betingelse, at dine forhold og omstændighederne i øvrigt taler for gældssanering. Det betyder navnlig, at gældens alder, omstændighederne ved pådragelsen og dens hidtidige afvikling skal tale for gældssanering.

Hvordan søger du?
Du indleverer et ansøgningsskema til skifteretten

god vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Betal jeres gæld og få den ud af verden i stedet for at søge den lette udvej.

Desuden mener jeg ikke du kan få gældssanering, når I har mulighed for at betale gælden i rater.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Fra  xxxxxx Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Er den lette udvej at få gældsanering? Hvor er du hr frikadelle at høre på hvis du mener det, uden at vide hvorfor vi har en gæld.

Hvor har du fra at vi har mulighed for at betale gælden i rater? Min gæld alene er på. Ca 3 millioner og jeg er 44 år... Så skal det være meget stor rater jeg skulle få råd til at betale, hvad?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

april2010:
Er den lette udvej at få gældsanering? Hvor er du hr frikadelle at høre på hvis du mener det, uden at vide hvorfor vi har en gæld.

Hvor har du fra at vi har mulighed for at betale gælden i rater?

Det var jo ikke grimt ment fra ham der svarede sådan (husker ikke lige hans Amino navn) - men et råd, så lad os holde en ordentlig tone og ikke kalde hinanden mad-navne.

Det med rater kommer vel af at du skrev, at din mand stadigt betalte af på sin gæld.

Selv 3 Mio er ikke garanti for gældssanering men dog et beløb der kan berettige det. Der er bare mange andre ting der skal være opfyldt, herunder jeres egen ageren i forhold til gældens opståen og optræden under dens hidtidige afvikling - at jeres forhold er stabile (herunder gerne at man har arbejde - ellers kan der jo bringes flere penge ind den vej, dog ses der lettere på det ved konkurs med selskab end bare personlig gæld) og en del mere

Det er da bare at se at komme igang begge to ved skifteretten og få hentet blanketter - og det var måske en ide at gå ned til den lokale gratis retshjælp (ring til jeres borgerservice og hør dem hvor den ligger) og høre om I dér kan få lidt start rådgivning til hvordan I griber den an med gældssanering, evt se om I kan få råd til en der kan hjælpe med at udfylde ansøgningerne til skifteretten - og så ser I selv om det kan lade sig gøre eller ikke.

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Elsker frikadeller..

Jeg er dog af den overbevisning, at hvis man kan skrabe sig en gæld sammen grundet konkurs og nu står med en personlig gæld, så må man betale det af på den som det er muligt.

Vi har et system i Danmark som gør, at folk gerne vil tjene penge men helst ikke betale! Du siger selv, at din kæreste betaler af sin gæld og du har eller kan få et arbejde og dermed giver det dig mulighed for, at betale din gæld af.

Beklager selvfølgelig, at du er kommet i de omstændigheder der har bragt dig i gæld - men det er også din pligt som borger, at gøre absolut alt for at betale så meget som muligt tilbage og stadig have et fint liv.

Blot min mening.

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@ Cookie, Jeg har nu forståelse for reaktionen mod KennM's indlæg. Det var hverken en hjælp for trådstarter eller på nogen anden måde konstruktivt. Det var jo nærmest arrogant svaret.

Der skal ikke megen matematik til for at beregne, at det kræver en årsindkomst på ca. 600.000 alene for at dække renterne. Det er der ikke mange som har i Danmark.

Når man i Danmark nu har et system, der giver folk, som har været uheldige en mulighed for at komme videre, hvorfor så ikke bruge muligheden? I stedet for at lade sin galde gå ud over trådstarter havde det været passende at Kent havde startet sin egen tråd om hvor urimeligt gældssaneringsordningen er.

For trådstarter gælder det om at bruge de muligheder, der er for at komme på fode igen. Gældssanering er en vej. I jeres ville jeg finde en lokal advokat med speciale i gældssaneringssager. De kender den lokale praksis i skifteretten.

Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 21
Fra  xxxxxx Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak Henrik. Og vi kan se i kenns kommentarer 2 at han forstsætter, " din pligt som beboer" osv.
Desværre er der mange der har den Holding i dk, at hvis man går konkurs, er man en konkursrytter, som stifter en gæld med vilje og bor på en patricievilla i charlottenlund....og derfor kommunikation i disse emner rammer helt ved siden af....
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Når man i Danmark nu har et system, der giver folk, som har været uheldige en mulighed for at komme videre, hvorfor så ikke bruge muligheden? I stedet for at lade sin galde gå ud over trådstarter havde det været passende at Kent havde startet sin egen tråd om hvor urimeligt gældssaneringsordningen er.

For trådstarter gælder det om at bruge de muligheder, der er for at komme på fode igen. Gældssanering er en vej. I jeres ville jeg finde en lokal advokat med speciale i gældssaneringssager. De kender den lokale praksis i skifteretten.
Vi er nok ikke uenige Henrik, jeg har jo også kun anbefalet at få prøvet gældssanering og netop også gjort opmærksom på at det er godt med en hjælper til at udarbejde ansøgning m.m.

Omvendt kendte Kenn jo ikke beløbet og kom blot med den almindelighed, at det er bedst at prøve at betale sine kreditorer, og principielt synes jeg så ikke man i et forum skal kalde folk for "frikadelle" eller andet smart - så skal den være lidt grovere - men vi er ikke uenige - 

Gældssaneringsreglerne er ganske skrappe, og har man sådanne regler, så skal man kunne bruge dem uden at skamme sig, og jeg TROR bare Kenn ville sige, at det så skal være sidste udvej (og er det ikke det, så får man generelt jo heller ikke gældssanering - og så bider den sig smukt i halen)Smile

ps. Henrik- din tyske side for Winepromotion.de som din profil henviser til - virker stadigt ikke - ser ud som et eller andet magento oprettelse - ville bare se den, som vinintereseret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)