Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms for privat/erhvervs mobil i Billys Billing

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og skal til at indberette moms, men står med en udfordring med Billys Billing.

Min mobil bruges både til erhverv- og privatforbrug, og jeg kan derfor ikke løfte hele momsbeløbet. Men jeg kan ikke se hvordan jeg får ændret det i Billys Billing således at momsregnskabet stadig passer i forhold til skat.

Jeg håber jeg har gjort mig forståelig. :-) 

mvh Emil

Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Rådgivningscentret, Solrød Strand Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis mobilen er købt af "firmaet" kan du blot tale alt det du vil under forudsætning af at du når året er om beskattes af kr. 2.500 (fremgå af selvangivelsen)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

rgc@post8.tele.dk:

Hvis mobilen er købt af "firmaet" kan du blot tale alt det du vil under forudsætning af at du når året er om beskattes af kr. 2.500 (fremgå af selvangivelsen)

Jeg tror han er med på hvordan beskatningen fungerer, - men er interesseret i at vide hvordan man laver momsreguleringen i billys billing.

Jeg ved ikke om billys billing har en alm. kassekladde hvor man kan indtaste debet telefon kredit indgående moms og regulere beløbet på den måde, som man ville gøre i et alm. bogføringsprogram, desværre.

Glæder mig dog til at høre om det kan lade sig gøre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

kender ikke Billy - men er der ikke som Jørgen O beskriver - en mulighed for bare at taste det via kassekladden så firmaet før hele telefonregningen, og du via mellemregning kontere den del af momsen som du selv skal betale for den private anvendelsesdel

Lad sige regningen er 800 kr plus moms - så er momsen 200 kr  - og du bruger den 50% privat - så du skal selv privat betale 100 kr ud af momsen

Først bogfører du telefonregningen normalt - og derved debiteres købsmoms 200 kr

så i næste linje bogfører du kredit købsmoms 100 kr (den vil måske spørge om du mener det med kredit købsmoms - men JA det mener du) og debet mellemregning som du skylder firmaet - eller for at gøre det let - kunne du vel føre det kredit din private bankkonto - og skrive på bilaget, at du dermed har betalt 100 kr af momsen privat - Så er købsmomsen for selskabet jo bragt ned til 100 kr = 50% som din ejerandel - og du har selv taget de andre 100 kr

Ikke voldsomt bogføringskyndig, vil bare gerne hjælpe, så andre må gerne korrigere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Fra  Rådgivningscentret, Solrød Strand Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Bogføringen skal være debet tlf.rg. og debet købsmoms (ikke kredit som du skriver). Summen af disse 2 tal skal krediteres der hvor du tager pengene fra (bank eller kasse). Hvis du bruger evt. gratis kredittid (se faktura) skal kreditposten i første omgang være under leverandører. Det gælder alle bogholderisystemer. Desværre kender jeg ikke dit omtalte bogholderisystem.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes cookies eksempel ser rigtigt nok ud, rgc.

Grunden til at købsmomsen skal krediteres er at der er tale om en regulering, og forudsætningen er at der er afløftet fuld moms da regningen er tastet ind.

Jeg skal lige høre trådstarter om han har aktiveret revisorpakken i billys billing som skulle omfatte en mere traditionel kasseklade? Skulle være som en slags tilvalgs-modul så vidt jeg kan forstå. Her kan du måske udføre reguleringen.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

rgc@post8.tele.dk:
Bogføringen skal være debet tlf.rg. og debet købsmoms (ikke kredit som du skriver).
Jo da - først som jeg skriver hele bogføringen hvor der kommer f.eks 200 kr debet købsmoms (Helt som normalt og i alle bogføringssystemer JA) - Jeg skrev jo;

Først bogfører du telefonregningen normalt - og derved debiteres købsmoms 200 kr

- men så skal han jo selv betale de 100 kr af momsen og derfor 100 kr kredit købsmoms - det der skal løses er at få betalt de 100 kr ud af f.eks. 200 kr moms personligt i Billys billing

Jeg tror Jørgen har ret i, at der er noget med en revisorpakke som skal køres for at man kan lave manuelle ting i Billy

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det havde jeg ikke aktiveret, men det er aktiveret nu.

Tilmeldt 10. Jul 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøver at holde tungen lige i munden her. :-)

Jeg har vedhæftet hvordan Billys ser ud i deres revisor/klassekladde modul. 

Kan i forklarer præcis hvordan det skal skrives ind? 

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er lidt i tvivl om den private andel af momsen ikke kan medtages i resultatopgørelsen når man bliver beskattet af fri telefon. Det mener jeg den kan, - men vil da gerne have det afklaret.

Hvis Cookie har ret skal du kreditere den private andel på Købsmoms, og debitere hævninger/private andele i egenkapitalen. Hvis ikke, - så skal der debeteres i drift på telefon.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)