Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad koster advokathjælp ved hjælp til ophavsret?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Svenstrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, ved godt dette er et lidt bredt spørgsmål, men jeg søger lidt info på, hvad det koster at få en advokat til at sende et brev til en konkurrent, der har "lånt" 8 af mine fotos, på trods af at de er tydeligt mærkede med vandmærke.

Jeg bruger lang tid og energi på at tage nogle ordentlige fotos af mine produkter, og jeg er dødtræt af, at konkurrenter så bare springer over, hvor gærdet er lavest og hugger mine fotos.

Da jeg lige har omlagt min shop i et helt nyt shopsystem og jeg sælger julevarer, har jeg egentlig nok at gøre med at fylde varer i shoppen og få lavet noget reklame for mine produkter. Derfor har jeg ikke lige tid og overskud til at skrue juridiske spidsfindigheder sammen, for at få konkurrenten til at fjerne billederne, og egentlig synes jeg også, de skal have lov at betale for uretmæssigt at have "lånt" mine fotos.

Har nogen af Jer erfaringer med priserne og evt. forslag til hvem, man skal spørge?

Pernille Fjeldgaard, Santashop.dk

www.santashop.dk

Fra Aarhus C
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, at du som udgangspunkt bare skal starte med at skrive en mail til din konkurrent, hvori du informerer om, at du forbeholder dig ejendomsretten til billederne og, at du synes han/hun skal fjerne billederne. Det er ihvertfald den hurtigste, og den billigste, måde at få det ordnet på. Og du behøver jo ikke skrive mere end det. 

De fleste mennesker vil så reagere ved at fjerne billederne. Hvis ikke billederne bliver fjernet, kan du så gå videre og finde en advokat.

Tilmeldt 31. May 12
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart skriver du bare, at du har bemærket, at de uretmæssigt bruger dine billeder og henviser til lov om ophavsret, og kræver at brugen ophører.

Det følger du så op med et krav om kompensation for den uretmæssige brug af billederne - en tommelfingerregel er at doble markedsprisen, men den eneste der reelt kan sætte prisen er dig - og så selvfølgelig en fair betalingsfrist, hvorefter du vil overdrage sagen til din advokat.

Reagerer og/eller betaler de ikke tager du fat i en advokat og forelægger ham/hende situationen og får en pris for, hvad et videre forløb skal koste dig.

Fra Svenstrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for de foreløbige inputs, men jeg kunne stadig godt tænke mig, at få hjælp til at klare det med skriverierne til konkurrenten, da jeg selv dårligt har tid og ikke aner, hvad jeg evt. skal opkræve for den uretmæssige brug af mine fotos.

Har iøvrigt lige opdaget at også teksterne til produkterne er 100% kopieret, og at det drejer sig om 10 fotos, hvoraf de 8 er vandmærkede.

Så hvis nogen har forslag til en, der kan hjælpe med at skrue en faktura og skrivelse sammen vil jeg stadig rigtig gerne høre fra Jer.

Pernille Fjeldgaard, www.santashop.dk

www.santashop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg var dig ville jeg lægge hårdt ud, og jeg ville gøre det hurtigt. Send konkurrenten en regning på 25.000,- (eller hvad du ønsker) for brug af copyright beskyttet materiale.

Det er dit indhold, og du bestemmer selv hvad det koster at bruge det. Du kan der ud over nemt komme til at bruge de samme penge på kompetente seo folk. Han kan nemlig ved at bruge dine tekster skade dine placeringer på google. Og det er ret surt og skulle ud at bruge de penge pga ham, selv om han har fjernet teksterne.

Betaler han ikke, eller nægter han at fjerne, så find et inkasso firma der vil lave opkrævningen på dine vegne.

Fra Svenstrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har da fuldstændig ret i det med teksten og Google. Den overvejelse var jeg slet ikke nået til endnu. Og jeg har rigeligt at gøre med "duplicate content" i den nye shop i forvejen. Godt argument. Tak for det.

www.santashop.dk

Fra Svenstrup
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Takker hermed for alle indlæg og svar på mit problem, der nu er løst.

Stiven Larsen fra DAHL Advokatfirma, www.dahllaw.dk/ har været en knag, og har hjulpet mig med at få både tekst og billeder fjernet omgående, så jeg nu kan gå på weekend (ja hvem har tid til det) med sindsro Smile

Så har andre det samme problem, så kan jeg kun anbefale Stiven til dette job.

Pernille Fjeldgaard, Santashop.dk

www.santashop.dk

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)