Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

firma og pension

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

er der nogle her inde som ved om man må åbne sin egen virksomhed ved siden af førtids pension

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal du høre din sagsbehandler om. Der er mange ting man skal vide for at svare korrekt, du kan være under gamle ordning eller nye ordning.
Jeg TROR afhængigt af ordning, kan kommunen tage pensionen op hvis arbejdsevnen er væsentligt ændret, eller sætte den i bero, men TROR altså det afhænger af ordningen.
Principielt må man jo ha formue og derfor også virksomhed.
Dertil kommer at en indtægt i et eller andet mål fratrækkes førtidspensionen.

Du risikerer intet ved at høre dem der kan svare dig korrekt = dem der har bevilget din pension
God vind

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så ikke altid en sagsbehandler kommer med et korrekt svar om dette, men kommunen skal informeres, samt have oplyst din indkomst en gang om året.

Som udgangspunkt må du godt arbejde/drive virksomhed nogle få timer om ugen.

Hvis du mener din arbejdsevne er forbedret siden du blev tilkendt pension, er der mulighed for at sætte pensionen på pause i en periode, så du kan afprøve om du kan holde til det.

Arbejder du mere end nogle få timer, risikere du at miste retten til pension.

Indkomstmæssigt er reglerne forskellige fra ny til gammel ordning. Jeg mener det er ca 60.000 kr. du må tjener ekstra om året, før de begynder at modregne i din pension, hvis du er på den nye ordning.

Du kan læse om reglerne her: http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omraader/sociale-ydelser/pension/arbejde-og-pension/Sider/default.aspx

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok Karsten, det er korrekt man ikke altid får korrekt svar fra sagsbehandleren, men hvad vil du så råde til, du kommer jo ikke med noget svar, blot de samme usikkerheder som jeg, ordning gammel/ny, prøvninger osv. Der ER ingen vej jeg kender uden om sagsbehandleren, men det er korrekt at man skal forholde sig skeptisk og evt bede om second opnion fra en med speciale i socialret.
Giver vi vort bedste svar her, og kommunen så i sagsbehandlingen mener anderledes, så er det for alvor skidt :)

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man får et nej kan det være en god idé at anke afgørelsen, da mange sagsbehandlere er i tvivl om reglerne.

Men det er korrekt at der er ingen vej uden om kommunen, hvis trådstarter vil være sikker på ikke at miste pensionen. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Karsten

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for rådet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)