Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd til sponsorat m.m.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg står og vil prøve og søge en sponsor til en sportsgren, men inden jeg søger vil jeg gerne vide lidt omkring reglerne, skat osv.

Jeg tænker at lave en kontrakt, hvor det er uddybet hvor meget de giver, samt hvad jeg kan tilbyde dem. Så som deres logo på tøj, udstyr og min hjemmeside.
Men er der noget som er standart inden for det?
Jeg tænker jo at der er nogen der har prøvet det herinde, som sponsor eller som søger.

Når nu firmaet kan trække beløbet fra i skat, skal jeg så også beskattes af det?
Selvom de bliver brugt på sporten?

Jeg vil lave en konto kun til det, og samtidigt lave et udførligt regnskab for der hele tiden er rene linier.

Hvis man nu får sponsoreret ting osv. til brug i sporten, hvordan med skat der?

Jeg ved jo slet ikke om jeg kan finde en , men jeg synes da selv at jeg har noget at tilbyde en evt. sponsor, så vil give det et forsøg.

Er der ellers nogen der har nogle gode råd til, hvordan jeg kan komme igang med at søge.

På forhånd tak.

Vh
G_chris



Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

G_Chris:

Når nu firmaet kan trække beløbet fra i skat, skal jeg så også beskattes af det?
Selvom de bliver brugt på sporten?

Ja, du bliver altid skattepligtig af et sponsorat.

G_Chris:

Hvis man nu får sponsoreret ting osv. til brug i sporten, hvordan med skat der?

Du er også skatteligtig af værdien af andre gaver end penge, som du måtte modtage.

G_Chris:

Jeg vil lave en konto kun til det, og samtidigt lave et udførligt regnskab for der hele tiden er rene linier.

Du kan selvfølgelig fradrage de ting du køber til udførelse af din sport.

Skulle du konsekvent have underskud i firmaet, og ikke have udsigt til at den giver overskud, så er der tale om en hobbyvirksomhed (i skattemæssig forstand), og du kan derfor ikke fradrage et evt. underskud i din skat af andre indtægter (som man normalt vil kunne med underskud i en alm. virksomhed).

 

Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

tak for dine svar :)

Så jeg skal forstå det sådan, at hvis jeg f.eks. modtager 10.000kr og jeg bruger 10.000kr på udstyr, stævner m.m. som har med sporten at gøre, så går det i 0, og jeg skal ikke betale skat af det?

Men de ting jeg evt. modtager vil jo også være til brug for sporten. F.eks. tøj, udstyr osv. 
Så det bliver jeg vel så heller ikke beskattet af?

Jeg vil jo helst ikke komme i knibe for grunden til at jeg søger en sponsor i første omgang er jo, at det er en dyr sport. 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)