Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan synes du vi skal få gang i økonomien med flere arbejdspladser?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 15. Oct 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

 Kan kan give dig ret i dit indlæg Søren.

De danske lønninger har et niveau, der passer til de omkostninger man har ved at leve i Danmark. 

Vi skal, som du selv siger, leve mere af at eksportere vores know-how, og vores gode løsninger til den del af verden der 

mangler netop det. 

 Kina har jo de senere år oplevet en kæmpe vækst. For at kunne styre den vækst skal man bl.a. have en god infrastruktur.

Når Kina,Japan eller andre nationer oplever vækst, ja så kræver det stram styring, og det kræver samtidig at man tilpasser samfundet efter højere levestandard.

Det betyder jo at Kina vil få brug for en masse know-how, og den kan vi levere. 

Kort sagt. Danmark er et rigtigt godt land, med en masse fordele for virksomhedsejere. Problemet opstår nok oftest, når man gerne vil have bistand og iværksætter

støtte. Men ikke gider det administrative "bøvl" der følger med. 

Problemet kan da let løses. Lad os få det som i østeuropa. Penge under bordet, og masser af korruption......Nej Danmark er nu nok alligevel at foretrækkeWink

Hilsen Jan

Fra Grindsted
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 36
Fra  dampetten.dk Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Asger Jon Frounberg:
Kort sagt vi har aldrig været rigere, arbejdet mindre

 

Her synes jeg måske lige at det er rimeligt at huske at tidligere lagde kun manden sin arbejdskraft uden for hjemmet. Så hvis vi skal sammenligne mængen af arbejde, i forhold til tidligere, så er tallet for idag altså at husstanden ligger 72 timer på jobbet.

Jeg har altid selv arbejdet mere end gennemsnittet, men jeg har da respekt for at folk også gerne vil have deres familie til at fungere. Måske ville det være en god ting med mere fleksibilitet fra alle sider. Således at man lettere kunne op og nedgradere indsatsen, i forhold til hvor i livet man er.

Venligst

Søren

e-cigaretten - bedst hos dampetten

e-cigaretter, e-juice og tilbehør.

Tilmeldt 19. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Opbygning dk..

Der skal bl.a en ny beslutningsproces til i byrådsalene rundt om i DK.

Jeg har brugt 7 mdr.på at få en godkendelse til poolhall i Næstved, hvor der tilfældigvis var de helt rigtige lokaler på 600m2 der havde stået tomme i flere år, men Næstved kommune takkede med deres ejendomsudvalg i spidsen, NEJ TAK til projektet, der kunne afkaste 15 nye job og været en utrolig laangsommelig proces, hvor bank, advokat, mægler, udlejer m.fl også har spildt tiden - især mig selv, sagde hunden - med mange dokumenter, forretningsplaner, budgetter, beskrivelser, andre tilladelser, mails frem og tilbage m.kommune, forhanlinger m.udlejer (lejekontrkt) m.m. Grunden til at de 5 totalt ukompetente personer i dette ejendomsudvalg vendte tommelfingrene nedad og sagde nej til de 15 nye jobs var, at vi også havde søgt om at indrette et mindre lokale med spilleautomater - det må ikke forefindes i Næstved kommune iflg.lokalplan 000 fra 2008 - altså før krisens begyndelse. Grunden er måske også at de ikke selv kan spille pool, men foretrækker golf på den fine græsbane i udkanten af byen.

-men tænk at sølle 5 lallehoveder kan sætte en forældet og diskreminerende lokalplan højere end 15 måske flere - nye jobs i disse tider..!

Denne lokalplan burde - efter min mening - tilrettes virkeligheden nu. PS.der er i Næstved een spillehal, nemlig PIT STOP, ejet af statens Danske spil, "betænkligt at de skal have monpol på automatspil i Næstved med 80.000 indb"Angry

Ydermere ville det nævnte lokale (60m2) til automater, være 112% usynligt, da lokalerne er beliggende på 1.sal og skulle "indbygges" i hovedlokalet.

Tilfældigvis er mit navn Robert - ligesom den "dovne", forskellen er blot at jeg gerne VILLE arbejde, men MÅ IKKE..!?

Nu har jeg lænt mig tilbage i den gode lænestol og arb.på at "ændre noget" se bare:http://www.facebook.com/pages/N%C3%A6stved-Roskilde-kommuner-Nyt-Demokrati/294312967345524

Intet under der er mange uden job..

Vh.Robert

Fra bergen, norge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 237
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei

Jeg synes at staten bør give nystartede virksomheder skattefritak i f.eks et halvt år under forutsetning av at midlerne ble investered i virksomhedens drift og at dette kunne kontrolleres. Det er jo ofte kapitalsituasjonen i starten av en virksomhed som setter begrensninger. De tapte skatteinntekter som staten får i begyndelsen vil de få tilbage senere gjenom at flere virksomheder vil overleve den kritiske opstartfasen. Det er klart at en øket likviditetstilgang på 25 - 30 %  gjennom frafall af skat i en oppstartsfase vil hjelpe mange bedrifter i at overleve.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bor i et område som har en enorm vækst. Hele vejen til kontoret ser jeg byggerier. Store nye virksomhedsdomiciler, kontorbygninger og private boliger. Der er eks. ved at blive bygget 11.000 nye boliger for at kunne huse alle de medarbejdere der i disse dage bliver ansat. Den lokale Lamborghini forhandler fortalte, at i 2008 satte de ny salgsrekord. Så der er ikke meget krisesnak her.

Området er ledt større end Danmark, målt på antal indbyggere, men der er en verden til forskel. Ikke mindst mentalt. Jeg elsker den vindermentalitet og vinderkultur der er her. Og den kunne man også skabe i Danmark, hvis man ville.

Det glæder mig at se den store interesse der er for iværksætteri i DK for det er et sundt tegn. Næste skridt er at begynde at hylde erhvervsledere og iværksættere som sportsstjerner. Det gør man i høj grad her. Det motiverer unge til at skabe noget, gøre noget. Tage hænderne op af lommerne. Det rykker. Hvor mange af jer er her på Amino, og er iværksættere, pga. I har set/hørt Martin Thorborg? Sikkert en del!

Se, Danmark har et problem. Danmark er i mine øjne et sted der har meget pioner ånd. Rigtig mange teknologier, produkter, designs etc. har rødder i Danmark. Problemet er bare at bringe det videre fra pioner stadiet.

Mobiltelefoner er et godt eksempel. Alle de store selskaber havde engang udvikling i DK. Nokia, Motorola, Siemens, Sony-Ericsson og de danske producenter som Dancall, Cetelco etc. Rigtig meget forskning og udvikling fandt sted i DK for nogle år siden, men det er totalt væk nu. Andre lande indhentede og overhalede DK. På samme tid som Nokia lukkede og slukkede i DK, indviede det stort udviklingscenter her i Valley'en.

Samme historie kan fortælles om vindmøller, audio etc.

I dag er udvikling og innovation i højere konkurrence. Kinesere, indere etc. har VIRKELIG fart på. Mange forbinder disse lande med steder hvor der bare bliver outsourcet lavniveau opgaver til, men de har virkelig fart på udvikling og forskning. Der udklækkes sindssygt dygtige forskere og udviklere fra deres universiteter.

Der skabes og udvikles rigtig gode ideer i DK, og kunsten bliver ikke bare at konvertere dem til jobs i pioner fasen, men fastholde de arbejdspladser de skaber, så de ikke bare glider til udlandet når gassen går af ballonen.

Der vil altid blive skabt nye ideer, nye produkter og nye virksomheder i DK. Det ligger i vores DNA. Kunsten er at skabe et miljø og nogle vilkår som fastholder og udbygger de jobmuligheder det kaster af sig.

Mvh Carsten





Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg håber at der er et par politikkere med indflydelse , som får læst med i denne debat. Det kan da i hvert fald åbne deres øjne for vores situation. Godt nok er der mange iværksættere pga. vi danskere har gode idéer, men det skal jo også kunne betale sig at arbejde 80 timer om ugen for det. 

Er der flere ting i synes der kunne rettes op på for at vi får økonomien i gang igen med flere arbejdspladser?

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Tilmeldt 14. Oct 12
Indlæg ialt: 255
Fra  Opbygning Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Bump!

Er der flere der har gode idéer til hvad der kunne gøres får at vi får kickstartet økonomien i Danmark?

Se hjemmeside tips på opbygning.dk

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Suk, kan ikke se problemet. Nu giver bare verdens økonomien et ordentligt boost. Vi nulstiller al gæld. Det er da noget, som vi få folk igang med at bruge deres pengeStick out tongue

Fra Frederikssund
Tilmeldt 14. Mar 12
Indlæg ialt: 180
Fra  Vick låse & sikring ApS Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Suk, kan ikke se problemet. Nu giver bare verdens økonomien et ordentligt boost. Vi nulstiller al gæld. Det er da noget, som vi få folk igang med at bruge deres pengeStick out tongue

Fra Caracas
Tilmeldt 4. Jul 12
Indlæg ialt: 131
Fra  ImportSolution ImportSolutions office : ICON III 858 Sukhumvit soi 55 10110 BKK Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Charlotte så let er det vist ikke, Smile Og er heller ikke sikker på Kina er helt med på den ide..

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)