Hej Animo! Så står jeg og har brug for jeres hjælp! I forbindelse med vores telefoni hos TELENOR er vi løbet ind i at de ikke har sendt fakturaene som vi skal betale. OG da vi ikke har betalt de fakturaer (som ej er sendt), så har vi selvfølgelig ikke haft muligheden for at betale dem. De påstår overfor inkassobureauet at de har sendt 1 faktura og 2 rykkere, for en faktura i juli, men dette har vi aldrig modtaget - trods vi snakkede med dem i August - fik vi ikke udleveret denne juli faktura. Mig bekendt skal de sikre sig at vi modtager fakturaerne for at kunne sende os til inkasso - men hvad er det helt præcis paragrafferne for det er? //Mathias |
Du laver en indsigelse mod kravet, med henvisning til at du ikke har modtaget fakturaen eller rykkerne.
Derved skal de påvise i en retssag at du har modtaget disse, før de må foretage sig yderligt i sagen.
Evt. kan du jo tilbyde at de kan udsende den oprindelige faktura igen, slette alle omkostninger og betale denne i næste uge.