Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkassoregler

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jul 09
Indlæg ialt: 84
Fra  IPP Europe ApS Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Animo!

Så står jeg og har brug for jeres hjælp!

I forbindelse med vores telefoni hos TELENOR er vi løbet ind i at de ikke har sendt fakturaene som vi skal betale.

OG da vi ikke har betalt de fakturaer (som ej er sendt), så har vi selvfølgelig ikke haft muligheden for at betale dem.

De påstår overfor inkassobureauet at de har sendt 1 faktura og 2 rykkere, for en faktura i juli, men dette har vi aldrig modtaget - trods vi snakkede med dem i August - fik vi ikke udleveret denne juli faktura.

Mig bekendt skal de sikre sig at vi modtager fakturaerne for at kunne sende os til inkasso - men hvad er det helt præcis paragrafferne for det er?

//Mathias

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du laver en indsigelse mod kravet, med henvisning til at du ikke har modtaget fakturaen eller rykkerne. 

Derved skal de påvise i en retssag at du har modtaget disse, før de må foretage sig yderligt i sagen. 

Evt. kan du jo tilbyde at de kan udsende den oprindelige faktura igen, slette alle omkostninger og betale denne i næste uge. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Få skiftet væk fra Telenor - Det findes simpelthen ikke værre.

Tilmeldt 20. Feb 09
Indlæg ialt: 392
Fra  Danish Law Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias Gajhede:

Mig bekendt skal de sikre sig at vi modtager fakturaerne for at kunne sende os til inkasso - men hvad er det helt præcis paragrafferne for det er?

Kreditor skal afsende fakturaerne. Forsendelsesrisikoen er hos debitor, der jo godt ved eller burde være klar over, at der burde være en faktura på vej.

Når faktura er afsendt, og betaling udebliver, må kreditor rykke.

Før kreditor sender sagen til inkasso, skal Inkassolovens § 10 være iagttaget:

"§ 10. Før der over for skyldneren må iværksættes andre foranstaltninger med henblik på inddrivelse af en fordring, skal der til skyldneren være sendt en påkravsskrivelse, der opfylder betingelserne i stk. 2 og 3, og den i stk. 3 nævnte frist skal være udløbet, jf. dog § 11.

Stk. 2. I påkravsskrivelsen skal tydeligt angives alle oplysninger, som er nødvendige for skyldnerens bedømmelse af fordringen.

Stk. 3. I påkravsskrivelsen skal angives en frist, inden for hvilken skyldneren kan indfri fordringen, uden at der foretages foranstaltninger, hvorved der påføres skyldneren yderligere omkostninger. Fristen skal være mindst 10 dage fra afsendelsen af påkravsskrivelsen."

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ked af at sige det men pengeskyld er bringe skyld, såfremt at Telenor har sendt fakturaen til den adresse der er noteret i Cvr registeret, så er det ikke Telenor i skal snakke med, men post Danmark, i har trods alt også fået et varsel fra enten Telenor eller inkassoselskabet - jeg vil foreslå at i ber om dokumentation for at det er blevet sendt til. Hvis i ikke har fået et varsel, må sagen ikke gå til inkasso.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)