Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Website - Jeg betaler, de administrer - kontrakt??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en idé til et website, som jeg vil betale et firma til at oprette samt vedligeholde.

Bør jeg have en kontrakt på, at dette tilhører mig?

Kontrakt om ejerskab/ophavsret, dette kan jeg godt kræve, ikke sandt? Har de noget at skulle have sagt om det?

Årsagen til dette er naturligvis, hvis det skulle gå hen og blive meget attraktivt, så ønsker jeg gerne have mit på det rene.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du ejer domæne og webhotel så kan der jo ikke være nogle tvivl om dette.

At du laver en service aftale på setup og vedligehold af webside giver dem jo ikke rettigheder.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra Vordingborg
Tilmeldt 28. Sep 08
Indlæg ialt: 211
Fra  BOATERS Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

At eje domæne og stå som betaler på et lejet webhotel er ikke ensbetydende med at man ejer koden der ligger under domænet. F.eks. er der ingen ejer af kode udgivet under Open Source, og alle CMS udbydere vil miste deres forretningsgrundlag. :) Men det er et meget komplekst emne, med alt for mange twists.

Jeg ville nok se på mulighederne omkring at en skriftlig aftale.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du bør sikre dig at ejendomsretten overdrages til dig ved levering/betaling, så der ikke er tvivl.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 06:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal bestemt sørge for en skriftlig aftale, og som en anden skriver handler det netop om at du skal have overdraget ejerskab og alle relevante retighedder ved betaling. Tal evt. med en advokat.

Modellen lyder fin nok; vi har selv kørt lignende projekter for kunder, og det kan sagtens være en spændende forretning for alle parter. Jeg ville dog overveje at skrive en form for bonus (også gerne procent af salg) ind til virksomheden der driver det, sådan at de er motiverede for at skabe gode resultater frem mod at du evt. hiver sitet ud og sælger til andetsteds. Det er sjovere at få 80% af noget der er en million værd end 100% af noget der er 20.000,- værd ;-) Helt så gralt er det nok ikke, men håber du forstår min pointe.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)