Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrudt tilmelding til marked

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Glostrup
Tilmeldt 30. Oct 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg ved ikke lige om det her er postet det rigtige sted, men jeg kunne ikke lige finde et mere passende forum.

Jeg er en nystartet smykkebiks og skrev i sommeren en tilmelding til et julemarked. Da jeg tilmeldte mig er jeg ret sikker på at der stod at hvis man ikke hørte nærmere inden d. 20. aug, var man ikke "optaget". Da jeg hverken havde billeder og ved at der er mange der laver samme ting som mig, forventede jeg ikke svar. Hvilket jeg heller ikke har fået før i fredags, hvor et girokort dumpede ind af døren.

Igår kom der så en mail med bodfordeling og praktisk info. Jeg skrev en mail retur om at jeg havde fået andre planer og derfor ikke kan komme. Jeg fik en mail retur om at det var der forståelse for, men at jeg stadig skulle betale vedlagte giro-kort.
Når jeg går ind på markedets hjemmeside, står der at man kan forvente svar på eventuel deltagelse i august/september.
Der står desuden i betingelserne at tilmelding er bindende.

Mit spørgsmål er så om jeg kan undgå at betale pengene, da jeg jo ikke har fået besked i august/september, som forventet?

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

LisetteR:
Da jeg tilmeldte mig er jeg ret sikker på at der stod at hvis man ikke hørte nærmere inden d. 20. aug, var man ikke "optaget".

Det er jo ikke, for at gøre det surt for dig, men når man på sit firmas vegne tilmelder sig noget, er det jo vigtigt, at man både gemmer aftalen, så man ved, hvad man har tilmeldt sig/skrevet under på. Og at man husker at trække sig i god tid, hvis man får andre planer.

Hvis du vidste, at de havde en slags frist i august, hvor deltagerne evt. blev udvalgt, skulle du jo have kontaktet dem før den dato og spurgt, om du kunne nå at trække dig. At man ikke får en svarmail/brev kan jo have mange grunde. bl.a. teknisk fejl.

Så du må nok tilbage og se, hvad der stod på den oprindelige tilmelding for at vide, hvad dine rettigheder er.

Fra Glostrup
Tilmeldt 30. Oct 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Min overskrift er måske også lidt misvisende.

Hvis jeg havde fået besked i august/september om at jeg var optaget havde jeg jo kunne nå at forberede mig og lave produkter specifikt til det her marked. Plus jeg kunne have sat kryds i kalenderen de pågældende dage.
Havde jeg fået besked i tide var jeg selvfølgelig taget med.

Så mit dilemma er at jeg ikke kan nå at lave varer og desuden har fået andre planer de dage. Der er trods alt kun en måned til.

Så mit spørgsmål er om kontrakten stadig er gældende, når jeg ikke fik besked i august/september som skrevet at man ville.

Tilmeldingen var en online ansøgning.

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 09
Indlæg ialt: 857
Fra  Lejenspand.dk Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja du må bede om at se den tilmelding du har lavet, hvis du mener at der har stået en bestemt dato for, hvornår man skulle have haft besked, om du havde fået en plads eller ej. 

 

Ligeledes mener jeg heller ikke at hvis du ikke har hørt noget fra dem i den periode, hvor de selv har angivet at man skal høre noget, at du skal betale. De har jo tydeligt lavet et kontraktbrud og jeg ville i den situation, meddele dem at der ikke vil blive betalt grundet kontraktbrud samt at du laver en indsigelse mod fakturaen

Ved at du laver en indsigelse, må de ikke rykke dig yderligt for deres regning, før at sagen er afgjort ved en dommer. 

Fra Grindsted
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 36
Fra  dampetten.dk Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lisette

Jeg kan ikke vide havd det er for et marked som dette drejer sig om. I det tyndt befolkede område som jeg bor i, ville sådan et marked typisk være lokalt og støtte lokale foreninger. Min pointe er at hvis dette er tilfældet, kan der være fornuft i at overveje forholdet mellem risikoen og konsekvensen af dårlig pr. i forhold til prisen for pladsen.

Presonlig mener jeg at de selvfølgelig skulle have overholdt deres del af aftalen og at du derfor under alle omstændigheder skal argumentere dette for dem. Det bør de have forståelse for.

 

e-cigaretten - bedst hos dampetten

e-cigaretter, e-juice og tilbehør.

Fra Glostrup
Tilmeldt 30. Oct 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er bosiddende i Kbh og markedet er i Odense. Jeg har desuden gjort op med mig at jeg jo så nok ikke komme med fremover.
Gebyret er 3000kr, som er mange penge for mig.
Jeg har nu bedt om at se en bekræftelse på at jeg er tilmeldt markedet (hvilket jeg jo ikke har fået).

Tak for jeres svar. Jeg vender tilbage når jeg hører mere.
Fra Grindsted
Tilmeldt 21. Sep 12
Indlæg ialt: 36
Fra  dampetten.dk Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror du er på rette vej. Håber de selv kan se at de ikke har overholdt deres del af aftalen.

e-cigaretten - bedst hos dampetten

e-cigaretter, e-juice og tilbehør.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)