Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søger erfaringer fra messer

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Egtved
Tilmeldt 9. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Butik Solvej Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Håber i kan hjælpe mig med at samle lidt gode erfaringer med messer og evt. markeder sammen. Jeg har kun være på messer et par gange og det har endnu ikke givet overskud. Jeg har selvfølgelig forsøgt at gøre mig mine egne erfaringer men jeg kan jo ikke blive ved med at lave nye fejl.

lidt info: jeg sælger cremer, the, smykker og lidt andre ting. Spørg bare for mere

Glæder mig til at høre jeres oplevelser Smile

Fra Vojens
Tilmeldt 6. Jan 09
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stået på en del messer - og jeg synes, at relevante messer er et godt sted at netværke, møde en del mennesker personlig og få sat ansigt på. Messer ser jeg som markedsføring for virksomheden og er bare ekstra glad, hvis indtægter fra standsalg kan dække standprisen.

Vi har efterhånden fået "pillet" de messer ud, som vi synes er relevante at deltage på, og som er vigtige at deltage på. Dels for at skabe opmærksomhed omkring de produkter man har, men også for at vise "ansigt".

Så jeg ser ikke messer som stedet hvor jeg forventer, at komme hjem med et overskud, men hvis vi gør, er det jo et ekstra plus.

Det er også stedet, hvor vi forsøger at sprede så meget markedsføringsmateriale som muligt - M65 foldere mv....

Marked har jeg ikke prøvet.

Kattebladet for hele familien - www.minvenkatten.dk

 

Fra Egtved
Tilmeldt 9. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Butik Solvej Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan sagtens se idéen med at bruge messer til markedsføring. Sidst fik vi også snakket rigtig godt med både de andre standajere og de besøgende. Det er bare rigtig svært at vudere om det har været pengende værd, så jeg kan beslutte om vi skal med næste gang eller til lign messer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Dec 06
Indlæg ialt: 66
Fra  Juletrae.net Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg tror det kræver stor tålmodighed før man får (økonomisk) afkast af sin indsats på messer. I starten skal de bruges til at snakke med folk, se konkurrenter an o.l - kort sagt blive klogere på om man selv gør tingene på den rette måde.

Om pay off på længere sigt står mål med den tId og de udgifter man har haft til messer, er vist meget forskelligt..

Juletrae.net Juletræ leveret til døren i København mv. Glædelig jul :-)

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Therese
Jeg vil ikke give alle ret :-).

Jeg har arrangeret og selv stået på mange messer og det har jeg fået rigtig god respons ud af og også rigtig gode ordre.

Det handler meget om hvordan du fremstår på dine messer. Der er en videnskab og det kan være sævrt at ramme den rigtige opskrift, men det er bestemt muligt både at høste rigtig gode ordre på en messe.

Hvilke messer deltager du på?
hvis du skal bruge lidt sparring og kunne være interesseret i at invistrere lidt i det og få vendt din messedeltagelse til ordre, så vil jeg da gerne vejlede dig. 

Du skal arbejde med messer som en proces. Det handler ikke bare om at deltage til ALT, men tværtimod deltage til det rigtige. Derudover handler det også om at have rette "attention" altså rette produkter med til dine kunder og samarbejdspartnere. Sidst men ikke mindst kan det være en ide at skaffe et "salgshold" til at sælge dine produkter og som er professionelle til den slags salg.

Messer er bestemt et uudnyttet marked.

God vind

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra Nærum
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Connection Management A/S Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er så vigtigt at du på en messe ikke tænker over hvordan din stand er og at gøre alt for meget klar til det, men har måske nogen roll ups, og dine produkter/produktbeskrivelser på et bord, så du kan gå hen til dem og folk kan tage og læse/føle på dem hvis det har sin interesse.

Det som er essensen af en messe er at der er mange mennesker ude og "købsklar" og det skal du udnytte. Alle som deltager på en messe har en eller anden forhåbning om at udstillerne har noget de har brug for.

Så hvis din indstilling er at du kan løse ALLE deltagere på messens behov så er du rigtig langt. Men ikke nok med det skal du ikke stå og vente på folk kommer, du skal derimod finde din egen stil til at tage fat i folk og skabe en dialog. I dit tilfælde kunne du spørge om hvilke typer cremer kunden bedst kan lide, hvad personen drikker når han/hun vil slappe af eller i dagligedagen, og der fra starte en dialog.

Det er vigtigt for dig ikke at prøve at sælge produktet som det første men skabe interesse og måske så meget interesse at det bliver et must at have nogle af dine produkter.

En messe skal aldrig ses som en primær salgs kanal det skal ses som et sted du kan få en masse referencer og et stort kundegrundlag. Så intet pistolsalg en masse gode indtryk og en aftale om at ses senere eller komme forbi din butik.

Håber det kunne give lidt?

De bedste hilsener

Michall Helmbæk

Connection Management A/S

Fra Egtved
Tilmeldt 9. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Butik Solvej Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svareneSmile
Jeg har bestemt snuset til andres stande, men jeg tror i har ret i det med min egen indstilling og min egen måde at føre samtale med kunderne på. Derfor har jeg også tænk på nogle af de kurser og uddanelser man kan få omkring at føre en god samtale og sælger et produkt, sig selv eller linene. Jeg har fundet nogle priser der hedder 9.000 for kursus og 21.000 for uddanelse. Tror i det er pengende værd?

Fra Nærum
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 34
Fra  Connection Management A/S Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Therese

Det lyder som en rigtig god ide! jeg vil anbefale en uddannelse i præsentationsteknik eller salgspsykologi.

Fra Egtved
Tilmeldt 9. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Butik Solvej Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Men det er mange penge. Ville et kursus være tilstrækkeligt? 

Nogen der kender nogle gode steder og gerne med gode priser?

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Therese
Det er svært at svare på hvorvidt det er godt, bare fordi prisen er som den er.

Jeg kan godt give dig nogle gode alternertiver og har ret mange og gode forbindelser indenfor dette felt.

Jeg har en kunde der bl.a. har DSB/7eleven, Telia samt EDC på CV'et. De laver et rigtig godt stykke atbejde og tilbyder noget der hedder blendedlearning så du får noget tavleundevisning og noget onlineundervisning så du hele tiden kan holde dig skarp. Derudover betyder de private sessions, så du på den måde får en træner en hel dag og det er vist nogenlunde i det prisleje du skriver der, men der får du FULD udbytte for pengene.

Hvis det er relevant for dig så ring til mig eller send en sms på 24262601, så vil jeg meget gerne formidle kontakten til en af salgstrænerne..

De er super flinke.

Mvh
Andreas Jensen

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)