Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento webshop

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus n
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 165
Fra  TheCocktailCompany Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. 


Jeg har et spørgsmål angående Magento webshop.

Min kammerat er ved at lave en webshop der sælger hans eget design af vintertøj, halstørklæder osv.. (det er en anden historie) 

spørgsmålet er til webshoppen - han har købt et design til magento webshop - og han siger at han har købt noget hosting ved en magento host, han spørger mig så om han bare skal smide ind på hosten (det skal siges han ikke er vildt teknisk - også derfor han ikke selv spørger her) 

Jeg kender desværre kun wordpress og php-kodning - min egen side har jeg en wp med 1 clickinstall hvor man instalerer temaet.. 

Jeg går ikke ud fra at det fungerer på samme måde med magento?? 

Jeg kan ikke helt finde ud af hvor han har sit domæne henne med antager at det er på magentohotel.dk 

temaet har han ikke fået special-designet med købt som en skabelon et eller andet sted på nettet.. 

håber der er nogle der kan hjælpe lidt trods de sparsomme oplysninger. 

Cocktailcatering og bartenderudlejning i højeste kvalitet - www.thecocktailcompany.dk
lej en bartender hos The Cocktail Company

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Allerførst er det jo alfaomega at finde ud af hvor han er hosted, ellers kommer I ikke særlig langt. Han må have et kodeark så han koa logge på.

Omkring temaet bør der i den mappe hvor temafilerne er, være en beskrivelse af hvordan det installeres. filen hedder readme.txt. Muligvis er der et link i den fil til selve opsætningsvejledning.

Fra Århus n
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 165
Fra  TheCocktailCompany Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er blevet bekræftet i mellemtiden at det er hosted ved magentohotel.

han har købt en løsning til 125 kr om måneden (ved ikke om det har noget at sige) 

hans skin eller hvad det hedder er købt på templatemonster.. 

Cocktailcatering og bartenderudlejning i højeste kvalitet - www.thecocktailcompany.dk
lej en bartender hos The Cocktail Company

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse:

Ja, det er blevet bekræftet i mellemtiden at det er hosted ved magentohotel.

han har købt en løsning til 125 kr om måneden (ved ikke om det har noget at sige) 

hans skin eller hvad det hedder er købt på templatemonster.. 

Hej Lasse.

Templaten skal blot uploades til hotellet. Vi fremsender altid en nøglemail med de relevante info. Det du leder efter er et FTP-login.

Kontakt supporten på support@powerhosting.dk hvis der er noget du er i tvivl om.

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 28. Oct 12
Indlæg ialt: 30
Fra  Bamsekram.dk Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Lasse, 

Det kan være forholdsvis teknisk at opsætte sin egen Magentoshop, så jeg tror, at din kammerat får brug for hjælp, hvis det ikke er noget han har gjort før. Der plejer at være gode instruktioner i Magentotemaerne, men det er ikke altid, at man kan bruge dem out-of-the-box (det kræver ofte tilpasning/konfiguration). 

Hvis han har magentohotel.dk, skal han bare uploade sine færdige Magentofiler til sitet via ftp. Jeg vil dog anbefale, at han arbejder med en lokal Magentoinstallation, mens han udvikler. Så kan han uploade, når han er klar til at gå i luften med projektet.

Mvh.

Martin

Bamsekram er Danmarks blødeste webshop. Køb dine bamser og fødselsdagstog online. Steiff, Teddy-Hermann og GUND.

Fra Århus n
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 165
Fra  TheCocktailCompany Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, tak for svarene alle sammen.. :) 

Jeg siger til ham at han må betale sig til noget hjælp - jeg tror ikke han har en ærlig chance for at kunne få sat det op selv.. :) 

i får lige nogle stjerner for jeres hjælp.. 

God søndag alle sammen.. 

Cocktailcatering og bartenderudlejning i højeste kvalitet - www.thecocktailcompany.dk
lej en bartender hos The Cocktail Company

Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 32
Fra  BoardWalk - Dirt / Skate / Snow Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han ellers har FTP adgang, så er det altså forholdsvis nemt at uploade hans nye template app/skin folder f.eks. via Filezilla.

I Magento Admin -> System -> Configuration -> 'Design' tab -> Themes' Group for det gældende domæne, skal han så vælge navnet på sin skabelon/template.

Og som tidligere nævnt, så plejer ReadMe filen at give en grundig instruktion i dette. 

BoardWalk 

Dirt / Skate / Snow

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)