Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

parallelimport - to do or not todo?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg overvejer at starte en webshop indenfor en rimelig specielt niche. 

Der er en del produkter, lige fra kvalitets produkter, til kinesiske noname produkter. Og det er jo ganske fint, men jeg vil gerne have nogle bestemte mærker i shoppen. Jeg har kontaktet dem, og de er ikke meget for at sælge til webshopper, og hvis de endelig skal, så snakker vi om en startpris på 50.000 kroner pr. mærke.

Det er fuldstændigt vildt, da vi snakker om produkter som koster et par kroner stykket, og jeg er ikke interesseret i at satse så vildt. (man sælger dog en del produkter pr. gang).

Jeg har så fundet en del wholesale sælgere, hvor jeg kan købe de samme ting fra England, og så vidt jeg kan forstå, så må jeg godt købe dem fra England og videresælge dem i DK. Og jeg må gerne bruge deres navn, men ikke logo, mm?

Er det rigtigt forstået, og hvordan skal jeg forholde mig? Jeg vil selvfølgelig følge reglerne, så hvis det ikke er lovmæssigt rigtigt, så vil jeg ikke gå den vej. Vil helst bare købe hos de danske sælgere, men det er urealistisk med deres startpriser. Minimums indkøbspris på 50.000 kroner er okay, for at få lov til at sælge et produkt, det kan jeg leve med økonomisk. Men da jeg skal bruge produkter fra ca. 5 procenter, så bliver det urealistisk. Kan ikke små 250.000 plus. 

Må jeg købe fra England, hvad skal jeg være opmærksom på? Hvordan står jeg i sådan en situation? Hvordan man jeg reklamere for et produkt når det er parallelimporteret? 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja du må købe i alle eu lande. Eu frie marked.

Jeg ved ikke om du må bruge deres logo. Men kan ikke forstå hvorfor ikke.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skriver du desværre ikke hvad produktet er eller hvilken branche.

Der kan være tilfælde hvor DK har punktafgifter eller andre ting der gør at priserne i DK bliver dyrere.

Der findes også ting der ikke må sælges i DK af forskellige årsager.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er fritidsprodukter - i genren jagt, fiskeri, osv. 

Tilmeldt 26. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så konklusionen er:

Det er lovligt - så længe jeg køber det indenfor eu?

Medmindre det er en ting som ikke må sælges i DK - hvilket jeg tvivler på det her er.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)