Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Efter regulering af faktura

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Langeskov
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber der er nogen der kan svare på dette spørgsmål.

Denne sag må vel høre under jura, selv om det handler om fakturering!

SAGSFREMSTILLING

I februar 2011 bestiller jeg en PC i en webshop med tilhørende fysisk butik. Der bliver med det samme sendt en bekræftigelse på bestillingen samt en pris.
3 uger senere får jeg en ny bekræftigelse på at PC'en er færdig samt ordrebekræftigelsen med en billigere pris på 4800, samt at den nu kan afhentes i butikken. Da det er IT markedet vi befinder os indefor, så spurgte jeg i butikken om priserne på hardware var faldet, for prisen var en anden end da jeg bestilte den. Det måtte den være, mente ekspedienten.

14 måneder senere altå i maj 2012 sender butikken så en faktura på 4800, fordi de havde lavet en fejl i 2011, og vil have resten af beløbet indbetalt. Nu skal det siges at vi tidligere havde solgt computeren videre til en 3 part.

Jeg har tidligere gjort forretningen bekendt med at vi ikke er enig i denne sag, og forlangte at få en kreditnota. Siden har jeg ikke tænkt mere på dette, indtil jeg får en inkassovarsel i dag. Inkassovarslen er for så vidt ok da det gælder en faktura for 2012, men det er fakturaen som der er sendt med fejlreguleringen, som jeg mener er et problem

Så nu er spørgsmålet. Hvor lang er forældningsfristen på fejl i fakturaer, og kan man i det hele taget komme 14 måneder efter og opkræve betaling for en fejl man har begået 14 måneder tidligere. Det mener jeg jo ikke, og da slet ikke når man sender en bekræftigelse på at varen er færdig og så den pris som vi har givet.

Håber der er nogen der er klog på dette spørgsmål. Det kunne være rart at vide om det er værd at føre retsag på denne.

MVH
Langeskov

Fra Nykøbing M
Tilmeldt 13. Jun 07
Indlæg ialt: 101
Fra  Svane broderi Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Ergeligt der ikke er nogen der har svaret.

Håber der er nogen derude der kan give et godt svar.

Men elleres ligner det jo det staten gør I en uendelighed.
(ændre med tilbagevirkende kraft.)


venlig hilsen
Maj-Britt Svane
Svane broderi.

Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke svaret på dit spørgsmål, men har du tjekket i deres betingelser?

Jeg går udfra at du handler som virksomhed, og derfor er det meget op til sælgers betingelser. Tjek om der er skrevet noget omkring dette.

Fra Langeskov
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er nået frem til at når varen nu er købt og betalt i en butik, og derfor er at betragte som butiksvarer så kan man ikke efterfølgende opkræve mere betaling. Hvor mange butikker har i oplevet der er kommet med en efterregning fordi de har lavet en fejl??

Den e-mail kvittering med teksen "Web Bestilling" som butikken sender ud er jo ikke bindende for butikken, idet de jo altid kan trække den tilbage hvis ikke de kan leverer varen eller der er sket priver. Men når man sende en ordre bekræftelse så trænder der andre regler i kraft som man kan finde i aftale loven.

Jvf. Aftalelovens §1. Tilbud og svar på tilbud er bindende for afgiveren.

Og ordre bekræftelsen er at betragte som tilbud og svar på den bestilling vi har indgivet, og er derfor bindende for afgvieren, så den der kan ikke opkræves mere betaling fordi man mener at have fået for lidt for varen.

Desuden så er det jo min mening at når der er to personer inde over denne ordre, så burde den ene af dem jo have set der var noget galt. Men har man udleveret varen og kunden betalt kontant, så er der ikke mere at komme efter.

Så har jeg jo lige opdaget at de har opkrævet det som gebyr. Er der ikke en grænse for hvor høje gebyrer man må tage i Danmark?? Og er det ikke at omgåes nogle regnskabregler at bogfører noget under gebyr, som ikke hører til der??,

Mvh
Langeskov

 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Langeskov
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej gebyret på den faktura jeg omtaler er pålagt moms.

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 13:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor stor en forskel er der tale om?

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Fra Langeskov
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

4800

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)