Hej Håber der er nogen der kan svare på dette spørgsmål. Denne sag må vel høre under jura, selv om det handler om fakturering! SAGSFREMSTILLING I februar 2011 bestiller jeg en PC i en webshop med tilhørende fysisk butik. Der bliver med det samme sendt en bekræftigelse på bestillingen samt en pris. 14 måneder senere altå i maj 2012 sender butikken så en faktura på 4800, fordi de havde lavet en fejl i 2011, og vil have resten af beløbet indbetalt. Nu skal det siges at vi tidligere havde solgt computeren videre til en 3 part. Så nu er spørgsmålet. Hvor lang er forældningsfristen på fejl i fakturaer, og kan man i det hele taget komme 14 måneder efter og opkræve betaling for en fejl man har begået 14 måneder tidligere. Det mener jeg jo ikke, og da slet ikke når man sender en bekræftigelse på at varen er færdig og så den pris som vi har givet. MVH |
Efter regulering af faktura
- 1
Håber der er nogen derude der kan give et godt svar. Men elleres ligner det jo det staten gør I en uendelighed. (ændre med tilbagevirkende kraft.) venlig hilsen Maj-Britt Svane Svane broderi. |
Det er farligt at leve, Det dør man af. Ingen har overlevet så vidt jeg ved.
Jeg kender ikke svaret på dit spørgsmål, men har du tjekket i deres betingelser? Jeg går udfra at du handler som virksomhed, og derfor er det meget op til sælgers betingelser. Tjek om der er skrevet noget omkring dette. |
Vi er nået frem til at når varen nu er købt og betalt i en butik, og derfor er at betragte som butiksvarer så kan man ikke efterfølgende opkræve mere betaling. Hvor mange butikker har i oplevet der er kommet med en efterregning fordi de har lavet en fejl?? Jvf. Aftalelovens §1. Tilbud og svar på tilbud er bindende for afgiveren. Og ordre bekræftelsen er at betragte som tilbud og svar på den bestilling vi har indgivet, og er derfor bindende for afgvieren, så den der kan ikke opkræves mere betaling fordi man mener at have fået for lidt for varen. Desuden så er det jo min mening at når der er to personer inde over denne ordre, så burde den ene af dem jo have set der var noget galt. Men har man udleveret varen og kunden betalt kontant, så er der ikke mere at komme efter. Så har jeg jo lige opdaget at de har opkrævet det som gebyr. Er der ikke en grænse for hvor høje gebyrer man må tage i Danmark?? Og er det ikke at omgåes nogle regnskabregler at bogfører noget under gebyr, som ikke hører til der??, Mvh
|
Hvor stor en forskel er der tale om? |
God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.