Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte første lille webshop?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kolding
Tilmeldt 19. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Fra  NES Development Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Dette er min første post på Amino, så håber ikke jeg bliver høvlet ned.

Jeg er 18 år, går på htx, bor i egen lejlighed, og vil gerne tjene lidt penge.

Jeg har startet et freelance udviklingsfirma, hvor jeg har ok at lave pt.

Men nu til sagen. Jeg har længe gået med tanken om at starte en webshop. Ikke noget voldsomt overhovedet , det jeg søger er effaring, og så gør det jo ikke noget hvis det givet et mindre afkom. :)

Jeg har leget med tanken om at sælge forskellige ting fra Kina. Det jeg vil sælge er billige ting, der har en høj pris i Danmark, og som koster praktisktalt ingenting i Kina. F.eks. kunne det være et iPhone cover(Ikke lige det jeg tænker på, but get the idea), det koster 100-200+ i Danmark, men kan erhverves for få kr i Kina. 

Kan jeg bare bestille 20 af dem, og så sælge dem med tiden, og få lidt erffaring inden for emnet? Mit firma er oprettet under kategorien programmering, skal jeg gøre noget hvis jeg vil starte en webshop også? Hvordan fungere det med told/moms? Kan jeg som erhvervsdrivende gøre som private bare bestille under toldgrænsen, og så bestille 20 gange?

Undskylder mange gange, hvis jeg bryder evt. regler ved nogle af mine spørgsmål. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal importørregistreres så snart du vil importere for videresalg og mange små indkøb til 79 skal af told lægges sammen men du har selv som importør pligt at sikre korrekt toldangivelse
Du skal jo så også ha CVR og følge skat og momsregler for det
Du skal tilføje dit cvr en korrekt branchekode

Iøvrigt æder fragten alt for meget ved småimporter så læg så meget sammen du kan
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mentio,

Jeg håber at Johns indlæg har virket lidt overvældende på dig? :) Ellers kan jeg da sagtens bruge en halv time mere på at skrive om de første 50 ting som du skal have styr på når du skal til at starte din første webshop! :)
 

- Hvis det skal være rigtig godt, og du skal have en lille bitte chance for at tjene lidt på det ved siden af, så anbefaler jeg at du starter lidt småt ud! :) Det er egentlig det jeg prøver at skrive? Start med en hjemmeside hvor du fra starten af ikke behøver at sælge et håndgribeligt produkt? Find ud af hvordan man sætter wordpress, og prestashops op... Og så i takt med at du bliver god til det, så opstår ideen om hvad du skal sælge helt af sig selv...


- Trust me, mange har før dig fået ideen om f. eks at købe billige iphone-covers fra Kina, og sælge dem lidt dyrere videre i Danmark :) Og ca. 98% af dem ender med at give op... :) 


Tag det fra en storebror som kun vil dig det bedste: Start småt.. Eller i hvert fald mindre end de tanker du har gjort dig op til nu... :) Også ellers bare klø på! "stille og roligt".. :)

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra Svendborg
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 286
Fra  Greenen.dk og PimpMyHead.dk Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :

nu kan jeg forstå ud fra dit indlæg at det ikker er iphone covers du vil sælge, men det var blot et eksempel - gudskelov for det, for der er alt for mange der sælger de covers efterhånden.

Men hvilke produkter er du interesseret i at sælge? Og hvordan vil du skille dig ud fra de 100 andre shops der har fået samme ide med billig import og høj salgspris?

At opstarte virksomheden, blive moms og importørregistreret er ikke det svære - men du kan nok forvente at der er en kineser eller 2 der forventer at du bestillere mere end 20 stk ad gangen. Ofte er der et langt højere minimum.. Eks er vi ved at få produceret tørklæder i Indien, og der er vi ved at forhandle ned fra 200 stk pr farve..

Jeg synes du skal tænke mere over din ide, og se om du kan skaffe produkter andetsteds fra og opbygge erfaring på denne måde - kan du skaffe produkter fra europæiske lande til en god pris måske?

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 18:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mentio!

Jeg er selv en ung iværksætter med egen webshop. Hvis du har lyst kan vi da godt snakke lidt om det at have en webshop. Jeg har ikke en skid forstand på moms, skat, lov osv. - Men opbygning af hjemmeside, forsendelse, skaffe kunder, kundeservice og alt det der hører med en webshop :)

Du skal være velkommen til at skrive en PM.

Mange hilsner

Mads Herlev

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)