Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af PC til enkeltmandsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg driver enkeltmandsvirksomhed og har netop indkøbt en bærbar pc i firmaets navn.

Jeg synes at have fået opfattelsen af at sådanne indkøb i enkeltmandsvirksomheder som hovedregel ikke kan betragtes som til 100% brug i virksomheden... Og sandt at sige vil computeren også befinde sig i min private bolig store dele af tiden - omend det private brug nok vil være i omegnen 10% surfing på internet.
.. min opfattelse er altså den, at man på en eller anden vis kun kan skrive en procentdel af værdien i virksomheden - og ikke den hele.

Da jeg hørte om disse regler var der langt til tanken om PC - nu er den aktuel. Hvordan håndterer jeg regnskabsmæssigt PC til værdi af 10.000?

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!

 

Jeg ville da prøve med 100%.''

 

 

/Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Medmindre du kun har denne ene computer privat og erhvervsmæssigt så ville jeg også gå efter de 100%. 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
ja, honestly skal den jeg benytter nu stadig fungere som privat-pc med netbank osv..

men hvori består faldgruben (om nogen). Et SKATrap over nalderen på et senere tidspunkt som kan koste min privatøkonomi det tilsvarende eller 50% af beløbet?

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 245
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

 

Jeg har selv et enmandsfirma, og har pt. 2 computere.. Den ene 100% og den anden 70% firma.. Og der har aldrig været noget..

 

Ved ikke om det kan bruges til noget men her var det..

De bedste hilsner
Jesper Thorup

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)