Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukning af I/S selskab - hvad er mulighederne?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Fra årsskiftet lukker min samarbejdspartner og jeg vores I/S selskab. Tilbage er der et varelager.

Helst vil vi gerne sælge det til en tredjepart til en lav indkøbspris. Hvis det ikke lader sig gøre, tænker vi at sætte det til salg, væsentligt under indkøbspris, på webshoppen for at komme af med det. Når årsskiftet er omme - så tænker vi på at købe det hele ud privat, inkl. moms, for at få hele selskabet lukket.

Hvor billig en pris kan vi selv købe varelageret for? Hvis vi vitterligt sætter det til salg på webshoppen til en meget billig pris resten af året, og faktisk har besøgende, så formoder jeg at vi også kan købe det ud til den pris?

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen som har et bud? :-)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lars Holdgaard:
Hvis vi vitterligt sætter det til salg på webshoppen til en meget billig pris resten af året, og faktisk har besøgende, så formoder jeg at vi også kan købe det ud til den pris?
Hvis det har været på webshoppen i 2 mdr og der har været besøgende jævnligt - så vil jeg mene det er et godt udgangspunkt for jer at købe det ud af selskabet til den pris. Problemet er dog, at jeres I/S får jo et underskud, og det at det er til salg i 2 mdr skal så indikere, at det er den maksimale værdi. Hvis det er et meget stort lager, som selv til lav pris ike normalt ville kunne sælges på 2 mdr - og som normalt grundet størrelser og andet, ville tage meget længere tid, kan skat jo tænkes at stille ?

I KAN, hvis I vil bede om bindende svar fra skat, om det rækker, at I gør som foreslået, men så er I jo også næsten tvunget til at følge det svar. Det er ikke ret dyrt, så vil ha klart svar, er det løsningen. (kan I sælge til 100% 3.part er det jo fin løsning, men tag nettet samtidigt så I har tid der også)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 524
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er skatteloven §6.

Du kan i princippet sælge dine produkter til den pris du vil da du i så fald får et driftstab som er fradragsberettiget.

At sælge varerne til sig selv er en dårlig ide da du kan få problemer med at få lov til at fradrage købsværdien. Så er det bedre at sælge dem til 3. mand.

God økonom/regnskabsmand. Stor erfaring fra mange brancher og lande. Kontakt mig ved behov for regnskab  / økonomistyring til rimelig pris. Også god sparringspartner.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)