Hej JimmieL
Du er både i en heldig situation og i en uoverskuelig situation. Vi er mange i branchen, der har lavet integrationer mellem en lang række webshops og økonomisystemer. Det er det heldige.
Det uoverskuelige er så, at der er himmelvid forskel på de integrationer, der er udviklet. Nogle kan blot overføre ordrer fra en webshop, når de solgte varer findes både i webshop og i økonomisystem. Nogle kan overføre komplette vareregistre fra webshop til økonomisystem og igen nogen kan ikke.
Ligesom ved valg af webshop skal dit fokus på valg af integrationsløsning og økonomiløsning være, at du kan få løst de opgaver du ønsker at løse - også set udfra en 3 - 5 års fremtid i baghovedet.
Og, jeg vil gerne rose dig. Det lyder som om du har startet din forretning på nettet alene med fokus på at få en shop på nettet til en overkommelig pris. Det er en god start.
Du er nu kommet til det punkt, hvor du kan se, at din forretningsidé kan bære og du ønsker at rationalise dine arbejdsgange. Et godt tidspunkt og et godt formål. Det du nu blot skal huske - er - at du nok må tage din webshop under den kritiske lup. Den er startet OK, men kan den omfavne din forretning i de næste 3 - 5 år? Det vil jo være trist at skyde penge og arbejde efter en integration, hvis du efter et år finder ud af, at din webshop ikke holder.
Blot et indspark til din eftertanke - og også til eftertanke for andre i samme situation.
Hos Winfinans kan vi også tilbyde dig mange integrationer og et omfattende API - vi kan også tilbyde webshops, der er bygget helt ind i økonomiløsningen så der kun er én database - data er kun ét sted. Derfor egentlig ingen integrationer. Webshoppen er blot en anden frontend til data. Og du kan starte med enkle integrationsfunktioenr, hvis der skal laves en integration og din shop kan blive den største i DK uden at økonomisystemets kapacitet er opbrugt.
Opsummeret - Analysér din nuværende webshop for styrker, svagheder,muligheder og trusler (SWOT) i de kommende år.- Konkretisér din forretningsplan for de næste 5 år. Er din nuværende shop stærk nok, eller bør den udskiftes inden der tænkes på integrationer?
Hvor mange ordrer har du pr. dag nu og hvor mange regner du med at kunne få? Hvor meget tid og ikke mindst penge kan du spare?
Vurdér de økonomiske besparelser/ekstraomkostninger du vil kunne opnå/risikere ved en integration.
Afsøg muligheder for de løsninger du finder nødvendige. Vurdér de økonomiske aspekter - budgetter - skal der investeres - beløb - tilbagebetaling
Jeg ved godt, at jeg er kommet noget længere rundt end dit spørgsmål måske lægger op til, men jeg vil blot pointere, at denne form for projekter altid skal ses udfra en forretningsmæssig helhedsbetragtning.
Held og lykke med din forretning og dit projekt!
Peter