Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisstigning på varer vi har bestilt, uden forudgående varsel - må de det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en webshop, og bestilte i sidste uge (en del) varer hos en leverandør.

I dag får vi så en mail fra dem, at der er en del af tingene de ikke har på lager, og at de desuden er ved at lave nye priser, så alle de varer vi bestilte i sidste uge, bliver til nye priser.

Kort og godt: Må de det? Jeg mener jo de skal "varsle" prisstiningen først. Har forsøgt at google, men uden held.

På forhånd tak :)

Fra København
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 712
Fra  Ecig-Online.dk Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jennifer,

Det må de i hvertfald ikke..! :) 

Hvis i har en kontrakt med leverandøren, hvor i har en aftale om pris og lign. Så må de ikke sådan uden videre ændre i prisen - Med mindre at de har skrevet sådan et klausul ind nede i bunden...  Har du tjekket kontrakten, for at se om der stod noget om priser og lign?`

Vh. Mehmet

E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 12
Indlæg ialt: 32
Fra  Firma Assistent Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Jennifer

Først og fremmest, så er jeg ikke helt inde i reglerne omkring prisstigningerne - men der vil altid skulle være en form for varsel. Ang. varer (ikke service ydelser), så har du ved bestilling modtaget en ordrebekræftigelse - og det er beløbet derpå, som du skal gå udfra er beløbet. Det kan leverandøren ikke bare "fordoble".

Det jeg vil anbefale dig er at gå i dialog med din leverandør på en pæn og saglig måde - evt. bede om at få lov at tale med chefen - for er I fast kunde, der ofte køber så er de selvfølgelig interesserede i glade og tilfredse kunder. Og dertil vil jeg sige, at i en forhandling så er et nej ikke et nej - blot du husker, at køre det på en pæn og saglig måde, så er det næsten altid muligt at finde en løsning.

Venlig hilsen

Martin

Firma Assistent - Svanemøllevej 25, 2100 København Ø - tlf. 7199 6186 - www.firma-assisten.dk

Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

tak for dit hurtige svar :) Problemet er, at vi endnu ikke har modtaget en ordrebekræftelse, da det var torsdag i sidste uge vi bestilte.

Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mehmet,

tak for din hurtige tilbagemelding. Det er mange forskellige varer vi har bestilt, og derfor har vi ikke en specifik kontrakt omkring det, kun en prisliste at gå ud fra.

Fra Glostrup
Tilmeldt 23. Nov 11
Indlæg ialt: 54
Fra  shipbeat.com Skrevet kl. 14:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jennifer

Det må de ikke. Jf. Aftaleloven betyder prisstigninger at de kommer med et nyt tilbud og alle forpligtigelser  du har påtaget dig frafalder. 

Det er sikkert en sælger som er blevet lidt for smart, så brok dig eller find en ny leverandør. 

Læs evt. mere her: http://www.michaelthiesen.dk/9249/ 

Mvh 

Krestian

Tilmeldt 24. Apr 08
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Krestian,

tak for din tilbagemelding.Det er faktisk lidt det jeg "frygter", altså at de så bare siger, at jeg så ikke er forpligtet til at aftage varerne. Men vi skal bruge varerne, så det kan vi ikke rigtig bruge til noget :( Vi vil dog gerne (roligt og venligt) kunne forklare dem, at de ikke bare kan hæve priserne uden at varsle først, hvis det er tilfældet???

 

Krestian Krogsgaard:

Hej Jennifer

Det må de ikke. Jf. Aftaleloven betyder prisstigninger at de kommer med et nyt tilbud og alle forpligtigelser  du har påtaget dig frafalder.


 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)