Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kommune støttet forening / regnskab

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er medlem af en kommune støttet forening, der har mere end 20år på bagen.  Vi er ca  120 personer.   Det er ikke et stort  regnskab i denne klub, men nok til at ingen af hvor medlemmer rigtig gider og kan gør det godt nok.   Vi har lidt indtægter på en bar, og et par årlige træf og kontinent, samt klubhus..   Da det er en godkendt forening er der ikke moms, men der skal dog laves et regnskab til kommune og medlemmer, der kan forstås. 

Findes der et simpel regnskab program til sådan noget ?  gerne gratis ;.)

Eller

Findes der evt.   en person der gider / kan for lidt mønt at hjælpe os ?

mvh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

winfinans small business er gratis op til 1500 poster - og der er mig bekendt flere bla. vist Sigma og Danlet som bogføringsprogrammer

Problemet kan så bare være, at det rent faktisk kan kræve lidt bogføringsviden at postere korrekt. Der er en del bogholder/regnskabsfirmaer herinde, søg under Amino Freelancer og beskriv ca hvor mange poster i har på et år og at I er momsfrie som godkendt forening, så kan I sikkert finde en der ret billigt kan lægger jeres bilag ind, f-eks en gang i kvartalet

Hvis vedkommende også skal rykke medlemmer for manglende kontingent, så forklar det + hvor mange det plejer at være om året

Kør det hele over EN dedikeret bank konto + en lille kasse til kontanter som en af jer så må ansvaret for at tælle af, så der kan laves afstemning af regnskabsmanden

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Aug 11
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Kig gerne på www.web-regnskab.dk - helt gratis er det ikke men tæt på - 49 kr/md!

God fornøjelse:-)

Thomas

Web-Regnskab.dk - Online Regnskabsprogram kun 49 kr./md - Ubegrænset antal bilag!

Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

er der en skabelon  konto plan der henviser sige til foreninger ? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kender ikke lige en skabelon - men excel har jo skabeloner - og kan vel bruges af en forening uden moms http://office.microsoft.com/da-dk/templates/skabeloner-FX010059549.aspx 

Hvis I finder en der vil føre det for jer, så kan I nok med fordel lade den person vælge program - det må være ret simpelt, når der ikke er moms, og vel heller ikke skat af overskud eller underskud som jeg forstår dig, det er til medlemmerne og til kommunen så de kan følge med, men stiller kommunen ikke specifikke krav hvad der skal være i et sådan regnskab. Jeg forestiller mig at det er let at lave, og er der en person der har et regnskabsprogam - jeg kører Summa - andre kører alt muligt andet - er det vældigt overskueligt at få det ind i det program 

 eneste svaghed vil være, at den der fører regnskab vil ha svært ved at ha overblik over jeres kontantkasse som jo bruges til baren og alt muligt andet - men hvis den der ansvarer for den, en gang om måneden sender alle bilag der har været til kontanten + gør kassen op - så vil det løse det, og hvis I kører resten over en bankkonto som regnskabsmanden har fuldmagt til at se - så kan det ikke være noget større arbejde

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)