Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg 2560 x 1440 på min eksterne DELL skærm med min Macbook PRO?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Gadstrup
Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 284
Fra  SEO Danmark Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

Jeg har en Macbook Pro, købt sidste år, og har lige købt en ekstern Dell U2713HM skærm. Skærmen understøtter en opløsning på 2560x1440, men når jeg sætter den til, får jeg kun den maksimale valgmulighed 1920x1080.

Min Macbook har en Thunderbolt port. Jeg har tilsluttet et minidisplayport til DVI konverter stik, og har dernæst brugt et DVI stik til at forbinde skærmen.

Hvordan får jeg forbundet skærmen, så jeg kan bruge den maksimale opløsning?

VH Jesper

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 02:49
Hvor mange stjerner giver du? :

MacBook’s with shared GMA video cards can drive an external display with a resolution of up to1920×1200 via DVI , or 1600×1200 via VGA

Newer MacBook’s (unibody included) with independent graphics cards can drive external displays with resolutions up to 2560×1600 via dual-link DVI

Er det den helt billige Macbook Pro med Intel GMA grafik du har, eller har den et dedikeret NVIDIA grafikkort?

Du kan trykke på æblet i øverste venstre hjørne, vælge "About this Mac" og klikke "More Info..."

Min ser således ud (Grafikkort markeret):


Men da du har Thunderbolt lyder det som om du har en af de nyere Macbooks, og da den har Thunderbolt (som kan gå op til 2560x1440) burde det heller ikke være problemet.

Måske er problemet i din DVI adapter? Jeg ved ikke om det har noget at sige, men har mange steder set "Dual-Link DVI Adapter" nævnt, måske hvis den ikke er dual-link så skaber det problemer. Prøv at undersøge informationerne om adapteren.

Fra Tinglev
Tilmeldt 30. Dec 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan KUN komme op på den opløsning hvis du bruger dual-link DVI eller DP. DVI, HDMI, VGA osv. understøtter ikke den høje opløsning.

Hvordan Thunderbolt forholder sig til den slags skal jeg ikke kunne udtale mig om da jeg ikke kender noget til denne.

Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 03:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Andersen:

Du kan KUN komme op på den opløsning hvis du bruger dual-link DVI eller DP. DVI, HDMI, VGA osv. understøtter ikke den høje opløsning.

Ikke korrekt, HDMI er begrænset af den bandwidth der er tilrådighed. Og for at citere Wikipedia:

HDMI 1.3 increased that to 340 MHz, which allows for higher resolution (such as WQXGA, 2560×1600) across a single digital link.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)