Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

lidt info om investors søges.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jun 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej allesammen herinde...
Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg håber at i måske kan hjælpe mig lidt med.

Mig og min makker har længe gået rundt med tankerne om at starte op vores egen restaurant/natklub i kbh city og nu har vi fundet frem til lokalerne samt også fundet 3 investors i USA som har kigget igennem vores forretnings plan og er meget interesseret i vores projekt samt vores fremtids planner for flere projekter som vi har omtalt til dem.

Vi har tilbudt vores investors at de får en del af kagen af indtægterne, som vi udbetaler til dem  hver 3. måned og efter 3 år køber vi dem ud til en meget rimelig pris, som de faktisk ikke kan sige nej tak til.

Men vi vil gerne vide om hvordan er den rette måde at få dette lavet? måske med at oprette et A/S selskab? evt.

Vi ser gerne frem til at høre jeres forslag..

Med Venlig Hilsen
Christian


Fra Valby
Tilmeldt 15. Mar 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Christian,

Tillykke med at I allerede er nået så langt i Jeres iværksætter-projekt, så I har kapitalen på plads.

I skal uden tvivl stifte et selskab til brug for drift af Jeres restaurant/natklub. I vil med stor sandsynlighed også have fordel af at stifte et holdingselskab (evt. 2 holdingselskaber, 1 til dig og 1 til din partner) der ejer Jeres driftselskab sammen med de 3 investorer fra USA.

Jeg vil anbefale dig at tage kontakt til en advokat, med erfaring i køb/salg af virksomheder og udarbejdelse af kontrakter med amerikanske selskaber/investorer. Særligt når eventuelle tvister kan opstå med personer/selskaber fra udlandet, er det vigtigt at kontrakten er korrekt udformet. Eksempelvis vil det formentlig være en fordel for Jer, at sikre at eventuelle tvister afgøres af en dansk ret.


Held og lykke med projektet!

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)