Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Produktgaranti - skal vi også dække det?

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis varen ER bedre end naboens, hvorfor så holde det hemmeligt? Det er da tåbeligt ikke at fremhæve at producenten giver en udvidet garanti, når de nu gør det. Jeg ville naturligvis fremhæve at der gives en udvidet garanti fra producentens side, og ikke forhandleren. 

Hvis du skulle sælge mine varer og JEG ydede livslang garanti på dem og at JEG tog mig af dem - ville du så ikke have lyst til at nævne det for dine kunder som en fordel ved produktet? Særligt hvis dine konkurrenters varer ingen garanti havde? 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt læse hvad du skriver. - Jeg tror stadig ikke du har ret. Men den eneste måde at finde ud af det på er at tage sagen.

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, en ting er hvad man selv synes er rimeligt - en anden er lovgivningen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser det som om du sammenblander reklamationsret med produktansvar:

Reklamationsretten er i Danmark i.h.r. købeloven kun 2 år og vedrører ret til reparation

eller ombytning af det produkt du har købt.

Produktansvaret vedrører ALENE den skade som produktet du har købt FORÅRSAGER PÅ

PERSONER ELLER ANDRE TING

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har da ikke forstået, at vi diskuterer produktansvar, men en produkt-garanti, som er en garanti producenten yder UD OVER de lovpligtige to års reklamationsfrist?

Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg læser sagen, så har I reklameret eller på anden måde gjort opmærksom på, at der er produktgaranti på produktet, da kunden køber det. Hvis I kan konstatere, at defekten er dækket af produkgarantien, så kan jeg ikke se hvorfor I ikke blot tager sagen og løser problemet, evt. gennem producenten eller med anden ekstern service.

Jeg synes ikke det er fair, at kunden skal gennem en omstændig proces med producenten - der bør være jer, der i forvejen har kontakten. Ville det ikke være nemmere at løse sagen tilfredsstillende for kunden med det samme, for herefter at kigge på, hvad I kan gøre anerledes fremadrettet, så der ikke opstår samme problem?

Tilmeldt 13. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Caulnian:
Ville det ikke være nemmere at løse sagen tilfredsstillende for kunden med det samme, for herefter at kigge på, hvad I kan gøre anerledes fremadrettet, så der ikke opstår samme problem?

Det er ikke lige sådan - og vi snakker om en reparationsudgift på ca kr. 10 - 15.000. Problemet for os er at vi ikke er  autoriseret forhandler og dermed heller ikke kan handle på vegne af producenten uden deres samtykke. Derudover har vi ikke noget samarbejde med producenten, da vi har købt varen gennem en grossist. Sidst, men ikke mindst, har vi ikke solgt nogle af deres produkter i ca. 2 år. Så at bare udbedre skaden af ren goodwill og håbe at fabrikken betaler os, vil være ret naivt i min optik. Grossisten frasiger sig desuden alt ansvar, da de ikke mener de heller har noget at gøre med fabriksgarantien.

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)