Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad med fakturaer?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer!

Hvis ikke man har moms registeret sit firma, og først lige er begyndt, hvordan gør man så med at sende kvitering/faktura ud? 

På forhånd, tak!

Joachim.

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joachim.

Du kan bare benytte en skabelon til at lave en faktura eller selv lave en i word.

Når du ikke er momsregistreret, kan du sende en faktura ud, uden moms.

Jeg har købt nogle services tidligere af unge knægte, der blot har sendt en regning i et word dokument.


Mvh
Martin

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, det lyder jo fint! Skal man skrive ens firma navn på, eller det behøver man nødvendigvis ikke?

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Jan 11
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok, men jeg tænkte lige så meget på, hvis ikke jeg skriver mit firma navn på, eller cvr nr eller noget, kan køberen så godt bruge det i sin regnskab til SKAT? hvis hun skal trække det fra som jeg har lavet for hende?

Fra København S
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 1066
Fra  Caps4you Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joachim.

Ja vi kan sagtens bruge din regning, vi kan bare ikke trække "momsen" fra, da der ikke er angivet nogen moms. Men selve udgiften bliver stadig trukket fra i firmaet som en udgift.

Jeg synes du skal skrive dit firma navn, samt CPR NR.

Mvh
Martin

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Jensen:

Hej Joachim.

Ja vi kan sagtens bruge din regning, vi kan bare ikke trække "momsen" fra, da der ikke er angivet nogen moms. Men selve udgiften bliver stadig trukket fra i firmaet som en udgift.

Jeg synes du skal skrive dit firma navn, samt CPR NR.

Mvh
Martin

Der skal som minimum anføres CPR-nr. på fakturaen.

Herudover kommer det an på om du er selvstændig erhvervsdrivende - eller kan anses som honorar modtager (læs mere om honorarmodtagere her: http://skat.dk/SKAT.aspx?oId=1716017&vId=201738&search=honorar¤modtager)

Hvis du bare er honorarmodtager, skal virksomheden indberette dit honorar som B - indkomst til skat.

- Mvh Christian

Statsautoriseret revisor - København

Fra København
Tilmeldt 28. Mar 11
Indlæg ialt: 288
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joachim,

Jeg benytter selv denne side

Det fungere perfekt, og er ganske gratis :-)

Håber du kan bruge mit svar

 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)