Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp - aftale med Fogedretten

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Har til det sidste forsøgt aftale med banken for at undgå at skulle møde i Fogedretten. Dette lykkedes desværre ikke. HAr presserende spørgsmål, håber der er nogen af Jer Amino´er som kan hjælpe med.

Det drejer sig om, hvad man gør, når man har beløb fx kr. 5.000 til at lave afdragsaftale, men er kaldt i Fogedretten vedr et gældsforhold til banken og ved der kommer et til senere samt et til kreditforeningen. Skal skyldner selv ”fordele” de kr. 5.000 og fx sige til det første møde, at der kan tilbydes kr. 2.000 pr. måned.

mvh

Anne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad formål tæller en konkurs? Som nævnt tidligere i tråden består gælden efter en konkurs.

En konkurs påfører kun debitor endnu flere omkostninger, ligesom debitor risikerer at ev t. værdier realiseres til en ringere værdi end normalt.

I stedet bør der arbejdes hen mod en frivilig akkord som måske kan danne grundlag for en tvungen akkord.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
En konkurs påfører kun debitor endnu flere omkostninger, ligesom debitor risikerer at ev t. værdier realiseres til en ringere værdi end normalt.

I stedet bør der arbejdes hen mod en frivilig akkord som måske kan danne grundlag for en tvungen akkord.

Ikke uenig - men en frivillig akkord må vel skulle indeholde noget andet end 5000 kr i betalingsevne (jeg læser det dog som 60.000 pa.a) u forhold til bankgæld og kreditgæld på 2.1 Mio for det giver dem jo ikke en gang en lille rente - og som jeg kender det, indgår de ikke ret let frivillig akkord, her skal de vel smide over 2/3 eller mere af gælden hvis det skal give spor fornuft, og som trådstarter skrev, havde de jo takket fuldt nej, og kaldt til fogedretten - som vel SKAL se om der kan findes en akkord.

Nu er fogedretten jo snart som jeg læste det, så lad os da gerne følge med, også om du trådstarter kan få en frivillig akkord igennem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)