Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

fra lønmodtager til selvstændig.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Svensker:

jeg må godt drive virksomhed, men må ikke trække et evt underskud fra.



Ok, så forstår jeg den. Du er med andre ord erklæret som hobbyvirksomhed?

Statsautoriseret revisor - København

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

ja, det ville de kalde det, selv om jeg omsatte for over 1 mill.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forstår dig sådan, at du egentlig ikke vil forsøge at unddrage dig din gæld til SKAT.
Du ville bare lave en konstruktion, så du kunne udskyde betalingen af den, således at du kunne nå at få råd til det.

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er den bedste vej frem formentlig at forsøge at indgå en betalingsaftale med SKAT, som du har råd til at overholde.

Måske kan du endda få dem til at tage transport i nogle af dine debitorers ubetalte fakturaer, hvis du er heldig.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har snakket med skat omkring afdrag, det jeg kan tilbyde mener de ikke at det er nok. så hvis jeg ikke acceptere det de kommer med vil de tilbage holde det fra min løn, så det kommer måske også lidt ala en protest at jeg vil starte som selvstændig.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :

tænker om skat vil godkende det som firma og ikke ansat hvis du kun har en "kunde" i din virksomhed, har før hørt at har man kun en kunde er det ansættelseslignedede forhold

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ud fra det du beskriver vil skat givet se dig som lønmodtager - helt uanset at du overgår til at fakturere fra et firma - det har intet med kontrakt ordlyd eller andet at gøre, men er en helt konkret vurdering skat kan gøre. I dit tilfælde, hvor de er inde over allerede, vil din arbejdsgiver kunne få klare problemer ved at ændre dig fra lønmodtager til at modtage faktura, og skulle du så få problemer med den skat i firmaet, vil skat med al sandsynlighed kunne indkræve skatten fra din arbejdsgiver, som skulle ha betragtet dig som lønmodtager og tilbageholdt a skat og AM bidrag - Havde du mange kunder - så måske - men med en og samme arbejdsgiver som nu, og 160 timer om måneden - lugter det jo så langt væk af lønmodtager i alle fald - at skat fanger den med det samme.

Læg dertil, at du jo mister anciennitet og kan "fyres" samt ikke vil få noget fra lønmodtagernes garantifond hvis arbejdet gik ned. endeligt vil du kunne få problemer med A-kasse osv, så det lyder IKKE som en god fremgangsmåde for dig, og jeg tror helt enkelt skat vil gøre det umuligt, så jeg tror du skal få den aftale med skat som Hans foreslog - også selv om det gør undt, fordi de nok ikke efterlader dig med så mange penge i alle fald  og så er det måske bedre at se at få det færdigt - også selv om det tager tid

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

det med kunder, det svinger jo meget men har da kunde database på 800 kunder, godt nok ikke alle der er aktive hver måned, men lidt har også ret.

men tager en snak med skat omkring det i morgen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Svensker:

det med kunder, det svinger jo meget men har da kunde database på 800 kunder, godt nok ikke alle der er aktive hver måned, men lidt har også ret.

men tager en snak med skat omkring det i morgen

Jamen det er da en sjat - og at du skulle ha hobbyvirksomhed med 1 mio i omsætning lyder jo også sjovt, men det med ikke at fradrage underskud hænger nok sammen med gælden på en eller anden måde. Det med mange kunder var i forhold til din arbejdsgiver, hvor 160 timer om måneden jo svarer til fuld tid, og i den sammenhæng vil skat nok ikke godkende du er selvstændig, men LIGE præcis - som du skriver - ring og tal med dem, eller book et møde med dit skattekontor - og vær åben om tingene.

I virkeligheden, men en skattegæld på 175.000 og uafklarede ting omkring din virksomhed - muligheden som Hans nænvte med transport i debitorer der osv - så selv om du jo skrev, du har brugt en masse forgæves penge på revisor, så BURDE du ha en med forstand på regnskaber OG skat med til sådan et møde

Jeg tror ikke du kommer uden om skats krav - de er ret hårde, men omvendt kan de jo ikke plukke håret af en skallet og der skal jo beregnes, så du kan klare dagen og vejen, OG betale den gæld tilbage til skat - og kommer videre

Held og lykke med samtalen, lad os høre hvordan den gik

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)