Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forudbetalinger

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Slægtens historie Skrevet kl. 19:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har modtaget 19.900 kr i forudbetaling sidste år, for en bustur. Pengene er indgået i banken og opført som forudbetaling i aktiver ved årsregnskabets slutning 2011. Hvordan får jeg konteret således at forudbetaling ikke fremstår i aktiverne mere?

På forhånd tak

Michael

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Når du bogfører fakturaen, så skal du udligne kontoen med tilgodehavendet i stedet for kontoen for debitorer.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Slægtens historie:
Jeg har modtaget 19.900 kr i forudbetaling sidste år, for en bustur. Pengene er indgået i banken og opført som forudbetaling i aktiver ved årsregnskabets slutning 2011. Hvordan får jeg konteret således at forudbetaling ikke fremstår i aktiverne mere?

Dette kan vel ikke lade sig gøre i praksisStick out tongue

Forudbetalingen er indgået i banken, d.v.s. debiteret bankkontoen - Samtidig kan indbetalingen ikke optræde som et tilgodehavende, d.v.s. debiteret som et tilgodehavende i aktiverne, idet du jo har modtaget betalingen!!!

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du er skarp, Tonny.

Trådstarter mener nok, at det er registreret under kortfristet gæld som et passiv i balancen.

Tilmeldt 25. Feb 11
Indlæg ialt: 16
Fra  Slægtens historie Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis. Forudbetalingen skal være under passiver. Pengene er jo inde på aktiver under bankkontoen.

Hvordan flyttes de væk fra passiver, når året startes?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan ikke fjerne posten ved årets start. Du kan først udligne den, når du udsteder en faktura.

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Slægtens historie:

Præcis. Forudbetalingen skal være under passiver. Pengene er jo inde på aktiver under bankkontoen.

Hvordan flyttes de væk fra passiver, når året startes?

Når du har udstedt en faktura for arbejdet, kan du nøjes med at debitere faktura beløbet på forudbetalingen (passivposten) og kreditere din indtægtskonto (+evt. indgående moms).

Hvis du gerne vil have den med i dit debitor-modul (og nok den korrekte metode), skal du lave posteringen i to trin.

1) ved udstedt faktura, skal du føre denne som normalt: kredit indtægt (+evt. kredit indgående moms) og debet debitor(er)

2) debit: konto hvor forudbetalingen er ført (passiv post) og kredit: debitor.

Mvh. Christian

Statsautoriseret revisor - København

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)