Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der nogen som har forstand på forsikringspraksis ??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er blevet ringet op af min kunde, hvor vi er i gang med at lave taget og han havde i dag besøg af en hovedtaksator, da opgaven blev for stor til håndværkertaksatoren, inden mødet gjorde de min kunde opmærksom på at jeg i øvrigt ikke behøvede at deltage i mødet.

Nu ringer kunden efter mødet og er meget uforstående over mit firma ikke må lave mere på skaden, da hovedtaksatoren meddeler at det er forsikringsselskabet som betaler, så De må også bestemme hvem der skal lave det og det skal håndværkertaksatoren sørme... Hmm

Er det virkelig rimeligt ???

Jeg ved godt hvad jeg syntes, men har lige brug for at høre andres mening eller om der er nogen af jer som har oplevet noget lignende???
Hvordan blev det tacklet?

Per

Tilmeldt 11. Dec 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg valgte selv hvilken håndværker jeg ville anvende og skulle blot sende regningen videre til forsikringsselskabet. Det var en erhvervsforsikring.

Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er også det jeg normalt oplever.

Jeg har da aldrig oplevet at et forsikringsselskab har bedt et firma om at sttoppe arbejdet på pladsen, for så at de sætter deres egne håndværkere i gang.

Det svarer lidt til at man kører bilen på det normale værksted man bruger og ens skade bliver takseret og at man så får at vide at for at skaden kan blive lavet, så skal du lige have bilen ned på værkstedet længere nede af vejen.

Det virker helt ude i hampen.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Det plejer udelukkende at hente et tilbud fra en anden håndværker, og hvis priserne ligger nogen lunde, så er der ikke noget problem. De reagere først hvis din pris er ALT for højt i forhold til markedspris, og derfor har jeg faktisk aldrig oplevet at forsikringsselskabet forlanger at en håndværker der er allerede på opgave bliver erstattet af andre!

Tilmeldt 4. Oct 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også sådan jeg plejer at opleve det.

Jeg har bare slet ikke fået mulighed for at give en pris, vi har ventet på svar fra svampeprøverne, som håndværkertaksatoren tog for 12 dage siden og det ringer han så til min kunde om i dag og meddeler at han kigger ud sammen med en hovedtaksator om en halv time.
Kunden spørger så om jeg skal være med, men det får han at vide at det behøver jeg ikke, han skal bare sætte hovedtaksatoren ind i sagen.

Det er så på det møde at hovedtaksatoren meddeler kunden at det er håndværkertaksatoren der skal lave det og på det tidspunkt har de slet ikke snakket om en pris mens de er på taget.
Ikke andet end at det jo skal laves billigst muligt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)