Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af ny sportsportal...Råd og vejledning søges...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Som overskriften siger så søger jeg råd og vejledning mht. opstart af ny sportsportal. Her menes råd og vejledning primært fra personer der 1) driver en portal, 2) eller har drevet/ejet en portal...Andre er også velkomne  med deres råd og vejledning, gerne erfaring med større online projekter J...Ellers fyr løs...Big Smile

Jeg har ’’Google’’et i Aminoen og læst andre tråde med samme emne for at ligesom læse om andres erfaringer og udfordringer med opstart af portaler. For at ikke tale om Martin Thorborgs videoer samt guldkorn fra interviewet med Jesper Buch fra just-eat.dk...Alt dette har jeg brugt på at blive klogere hvordan det skal gribes an og lanceres...

Om portalen:

Der er tale om en portal hvor sportsklubber- og foreninger kan markedsføre dem indenfor et bestemt ’’område’’ i sportsverden  Pt. findes der ikke noget på markedet dvs. hvor fokus kun er på sportsklubber- og foreninger. Men dog alligevel hvor sporten er en del af portalen/konceptet. Formålet med portalen er at tilbyde klubberne og foreningerne indenfor sport at udbrede kendskab til dem, både lokalt, regionalt og landsdækkende. Landsdækkende potentiale er over 11.000 sportsklubber og over 5.000 sportsforeninger

Her er mine umiddelbare tanker og overvejelser

  1. Kontakte klubberne og tilbyde dem muligheden for markedsføringen via min nye portal. Det skal være gratis for dem og på den måde tiltrække mange af dem, sådan at nå portalen lanceres så er der allerede noget aktivitet. Der vil være sat en deadline for lanceringen af portalen sådan at jeg kan nå at kontakte klubberne og at derfor fra start bliver noget aktivitet på portalen. For klubberne og foreningerne vil det første år være gratis. For andet år vil prisen afspejle sig ud fra første års markedsførings aktivitet. Planen er at lancere det om 3 til 6 måneder

 

  1. Anden mulighed er lidt ligesom den første. Her vil jeg kontakte klubber/foreninger og tilbyde de første par hundrede klubber/foreninger mulighed for gratis markedsføring det første år. Igen, at der bliver noget aktivitet når portalen lanceres ved deadline. De efterfølgende klubber/foreninger der tilmelder sig vil skulle betale en årlig medlemskab. For alle klubber/foreninger vil prisen på medlemskabet for det andet år afspejle sig i deres markedsførings aktivitet fra det første år. Planen er at lancere det om 3 til 6 måneder

 

Hvilken model ville i vælge? Og hvorfor?

De ovennævnte punkter er blot nogen overordnede tanker og overvejelser jeg har gjort mig indenfor det sidste stykke tid mens jeg har undersøgt markedet, potentiale osv. Der er flere ting som portalen vil komme til at indeholde, men til det formål vil jeg oprette nye tråde. Skulle der være noget som jeg har overset eller noget som I ikke helt forstår så fyr løs...Kommentar og forslag modtages gerneSmile

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige tillade mig at Bumpe tråden...Som kan bidrage med input

Gerne via PM

God weekend til alle

Fra Aarhus N
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 156
Fra  VirtualSprout Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg driver ikke en portal endnu, men vil alligevel give mit besyv med.

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad du har i tankerne mht. markedsføring - hvordan kommer det til at fungere? Er som erstatning for at de har egen hjemmeside, eller hvordan?

I så fald, kunne det være interessant for dig at kigge på laget.se, som gør det rigtig godt i Sverige.

Men for at snakke lidt om de to prismodeller, vil jeg komme med mine egne erfaringer:

Jeg har gennem de seneste 3 år været træner og medlem af ledelsen i en idrætsforening og jeg ved at vi ikke har voldsomt mange penge af gøre med. Markedsføringen i lokalområdet sker gennem skole og SFO og ved at sende en folder ud to gange årligt (en med sommersæsonen og en med vintersæsonen).

Det kan været utrolig svært at lokke penge ud af foreningerne - vi har prøvet i vores afdeling, men man skal godt nok være standhaftig igennem en længere periode. (Det kan selvfølgelig være anderledes i nogle af de større foreninger, men tror generelt at penge er en mangelvare).

Men jeg kunne som sagt godt tænke mig at høre, hvad du har i tankerne - hvis det er en platform som erstatning for egen hjemmeside, kunne det nok være interessant - der findes allerede et koncept i Danmark, men de er - mildt sagt - ikke særlig dygtige, efter min mening.

Hvis du ikke har noget imod at fortælle lidt mere om idéen, ville det være nemmere at give lidt råd - evt. kan du sende en PB :-)

Jeg håber at mit svar kan bruges til noget, og jeg hjælper hellere end gerne med mere - jeg arbejder selv med en idé målrettet mod trænere. Det er måske lidt de samme problemstillinger som du har :)

Hav en fantastisk fredag og efterfølgende weekend!

De bedste hilsner

Mark

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

Tak for dit kommentar...Har kigget på det men lige pt. er det ikke aktuelt med disse funktioner

Dog på længere sigt vil det være

God weekend

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige tillade mig at BUMPE tråden som jeg oprettede for en måned siden

Andre der kan komme med deres input når det gælder generelt portaler?

Noget jeg har overset eventuelt?

Ha god dag :-) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)