jeg har en debitor der ikke har betalt to faktura. for nemhedens skyld kan vi sige at den ene lyder på 10.000 kr (forfald 1. september) og den anden på 5.000(forfald 10. september).
jeg har 28. september modtaget 8.000 kr
nu vil jeg så sende dem en rykkerskrivelse med renter.
bør jeg sende dem to adskilte rykkere hvor jeg behandler hver faktura for sig og hvor renterne på den enkelte faktura specificeres, eller kan jeg godt samle mit samlede tilgodehavende på 7.000 kr og så have en enkelt linie der hedder renter hvor renterne er beregnet?
Udfra det du skriver giver det jo ikke rigtigt nogen mening af de har betalt 8.000 kr, så noget kunne tyde på at de har lavet en fejl. Prøv da lige i første omgang at ringe til dem og forhør dig hvad der er sket. Lav en telefonisk aftale med dem om hvornår de betaler det mangnede beløb.
Men iøvrigt kan det undre at først rykker 28 dage efter forfald af beløbet, Hvorfor er du så længe om det? Al erfaring tyder på at jo hurtige man rykker for betalingen jo lettere er det at få pengene hjem.
nok bedste skrive til første vis ikke kan betale nu , er det en sur kunde der får en rykker og de bliver sikkert ikke kunde igen vis de får rykker hurtigt så er det bedre skrive til om en afbetalings ordning med renter på , så kan du få den kunde frem over og tjener også nogle penge på nogle renter
vis slet ikke vil betale og kunden ikke har gjort indsigelser jeg kender ikke hvad de har købt men vis de har købt et fjernsyn og en videoafspiller og fjernsynet er ikke modtaget men kun videoafspiller betaler man altså kun for det modtaget
det kan også være en fejl de kun har betalt noget af beløbet ,men det lettest er nok at kontakte kunden og spørge dem
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Send et kontoudtog med de to fakturaer på samt indbetalingen, hvor det klart fremgår, hvad I har af udestående.
Ellers er jeg enig med de andre om, at du bør ringe til dem for at høre om årsagen til indbetalingen af et beløb, som ikke passer med nogen af fakturaerne.