Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Muligheder naar man ikke har tid at udfoere opgaven?

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :

@Hans er stort set enig i alt det du skriver.

Jeg personligt, synes heller ikke at man skal løbe fra en opgave, men hvis man står i en meget svær situation og ved at man ikke kan nå det til tiden og bare ved at presset er for stort. Som jeg synes dette tilfælde lyder til, så ville jeg nok overveje om jeg ikke skulle tage kontakt til "arbejdsgiver" og sige at jeg ikke ville kunne nå tingene til tiden, da disse har vist sig at være mere tidskrævende end først antaget, og at der er to muligheder:
1. Opgaven kan blive fuldført indenfor en ny aftalt tidsramme, som er realistisk.
2. Opgaven kan blive færdiggjort af en anden, uden at modtage betaling for det, som er blevet udført indtil dags dato.

Jeg ville klart tro at ordregiveren vil vælge 2, hvis han virkelig er så træt af at vente og føler at hans indtjeninger bliver forsinket, hvis han vælger 1eren, så er det nok fordi at han mener det er billigere at bruge en studerende og at han bare kører sig selv op og ikke vil bruge en professionel, og han burde vide at når man vælger at satse på mindre kvalificeret arbejdskraft, så vil man også nemt kunne ende med et lignende produkt, han får hvad han betaler for.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jvk:
1. Opgaven kan blive fuldført indenfor en ny aftalt tidsramme, som er realistisk.
2. Opgaven kan blive færdiggjort af en anden, uden at modtage betaling for det, som er blevet udført indtil dags dato.


Egentlig er det vel ikke rimeligt at trådstarters arbejde og udlæg indtil nu skal være gratis for opgavestiller. I hvert fald ikke, hvis der er nået milepæle, som efterfølgeren kan bygge videre på.

Personligt ville jeg som opgavestiller skille mig af med én, som gentagende gange ikke leverer det lovede - også selvom det evt. ville koste mig penge.

Men der er i hvert fald ingen vej uden om yderligere dialog med opgavestiller.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:
Egentlig er det vel ikke rimeligt at trådstarters arbejde og udlæg indtil nu skal være gratis for opgavestiller. I hvert fald ikke, hvis der er nået milepæle, som efterfølgeren kan bygge videre på.
_

Det afhænger også af hvor meget der er nået self. Det er også det jeg har skrevet tidligere, jeg foreslog trådstarter, at han burde tage fx 20 % af betalingen for 40 % udført. da han det bør være lidt på hans kappe fordi han ikke har kunnet udføre opgaven til tiden.

Personligt ville jeg også finde en anden til opgaven, da jeg nok ville være sur på dette tidspunkt(forståeligt nok), men det er også derfor jeg muligvis ville tilbyde at videre give det gratis, da det kunne gøre "skaden mindre". Men alt er personlig moral og holdning og alt efter omstændigheder, + vil man kunne nå det til en ny deadline, for jeg ville kunne forestille mig at ordrergiver ville være så sur snart at han bare siger: "Bare glem det finder en prof. til at ordne det, betaler gerne det mere for at få det gjort til tiden".

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har som udgangspunkt at opgavestiller

1  

Ikke trods opgavens betydning, har underskrevet en aftale om arbejdet og aftalt pris?

2  

Ikke har betalt en rød øre til trådstarter, trods denne har rejst på tværs af landet for at udføre ting i forbindelse med opgaven?

3  

har truet med stort erstatningskrav nu hvor det ikke udføres i.h.t. email korrespondancer?

Mine ? efter udsagnene skyldes naturligt nok, at vi kun har sagen fra trådstarters side. Jeg synes, hvis det stemmer, at en virksomhed der engagerer en CPR person/studerende til en så vigtig opgave som det tilsyneladende er, har svigtet sig selv og trådstarter ret groft ved pt 1 og 2.

At trådstarter da bestemt skal medvirke til at det skib han har været med til at sætte i søen kommer ud at sejle er jeg enig i, men omvendt skal han heller ikke i lyset af 1 og 2, hvis de stemme, ligge søvnløs over pt 3 - som jeg nu også har indtryk af, at alle her er enige i.

Jeg synes måske også i lyset af 1 og 2, at Robert beskyldningen er lidt ude i skoven. Jeg synes Hans har det fint med i sit forslag:

1

Kom med et løsningsforslag til din opdragsgiver dear trådstarter - vær realistisk med en tidsplan, delt op i de faser der er

2

Hvis du helt enkelt er kommet til at gave over mere end du rent professionelt faktisk kan klare, ud fra opgavens vanskelighed, så må du melde det ud, det nytter ikke noget at levere et dårligt arbejde, men er det "bare" hensyn til tid og studiet, så må du lægge det ind i den tidsplan du kommer med under 1

3

For opdragsgiver kan det være langt bedre at finde en anden, og hvem siger det skal blive dyrere, når I ikke kender den endelige pris ud fra det som er beskrevet, det kunne jo være han kunne få det langt billigere hos en anden? 

4

Få en skriftlig aftale hvor tidsplanen - som SKAL være realistisk - godkendes og hvor arbejdet er klart defineret, samt pris for arbejdet per time eller samlet + rejseomkostninger og ½ timeløn under rejserne - OG få penge for det du har gjort til nu, inkl. rejser og evt halv timepris for rejse tid- Aftalel skal omfatte delbetalinger for resten af etaperne 

5

Vil opdragsgiver ikke acceptere det, så tilbyd blot at være så behjælpelig du kan, med at sætte en anden ind på opgaven, det vil som nævnt ikke nødvendigvis koste opdragsgiver en rød øre mere - og det er så det

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

1  

Ikke trods opgavens betydning, har underskrevet en aftale om arbejdet og aftalt pris?

2  

Ikke har betalt en rød øre til trådstarter, trods denne har rejst på tværs af landet for at udføre ting i forbindelse med opgaven?

3  

har truet med stort erstatningskrav nu hvor det ikke udføres i.h.t. email korrespondancer?

Ja, opgavestiller har helt tydeligt også en væsentlig del af ansvaret for, at projektet er tæt på at kuldsejle.

ad 3. Som jeg læser det, er der hverken truet eller stillet krav om erstatning. Det er vist en skrækforestilling, som foregår inde i trådstarters skalp.

Cookie:
Robert beskyldningen er lidt ude i skoven.

Enig, faktisk. Hvor bittert, han end måtte smage, så æder jeg Robert i mig igen.

Hans

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du har sikkert ret Hans - han har nok ikke kommet med penge krav, men dog sagt han mister millioner på det manglende - hvilket jo skræmmer vor trådstarter. HVIS det virkeligt er noget han mister millioner på, så burde han ha lavet en klar kontrakt og ha betalt noget for rejser men mest af alt, burde han da være meget interesseret i, at få en anden, måske tilmed mere kompetent og med bedre tid, til at lave det færdigt, for dels har opdragsgiver en møg sag uden en kontrakt overfor en privatperson (måske arbejder han kun for ham og skal ha løn ansættelse i virkelighedens verden) dels - selv hvis nogen skulle ha fantasi til at tro han ville køre sag - så får han jo ikke mange mistede millioner tilbage, så han skulle tage og sige JA til at få en anden til at køre det færdigt - sat ind i tingene af vor trådstarter - det er en MYSTISK sag at han ikke straks vil det og dermed er han jo selv skyld i at dagene går

Trådstarter - rådene var ens fra Hans og mig tror jeg, følg dem - og så er den ikke længere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Trådstarter - rådene var ens fra Hans og mig tror jeg, følg dem - og så er den ikke længere

Enig.

Hans

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)