Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Php server til test

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)
Fra London
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Sorry, men hvis han skal uddanne sig inden for PHP er det netop rart at kunne lære at sætte det op selv. Og så svært er det altså ikke at sætte forskellige versioner op.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 01:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sikke en masse der står skrevet i denne debat - og hvor kunne man fjerne meget af det, hvis man fjernede indlæg der ikke svarer på trådstarters spørgsmål. 

Som jeg ser det, så har du 3 muligheder: 

Gammelt jern

Find en ældre computer (dog ikke fra før krigen) og start ud med det basale - lær at installere en distribution (F.eks. Debian eller CentOS), og så har du din legemaskine på dit lokalnetværk. 

Virtuel maskine lokalt

Brug f.eks. VirtualBox og spar hardwaren. Her installerer du så føromtalte distribution. 

Hosted VPS

En mulighed er selvfølgelig at købe en VPS ude i byen. Det vil jeg dog ikke rigtigt mene, er nogen god idé når du skal til at lære. Man kan nemt komme til at gøre noget dumt - og så er det egentlig en god ide at ens dumheder ikke er forbundet direkte til det store internet. 

Distribution

Hvis du vil gøre dig selv en tjeneste, så vælger du en distribution med et stort community, så det er nemt at få hjælp. Hvis jeg var dig, så ville jeg kigge på Debian, Ubuntu eller CentOS. 

Jeg benytter udelukkende CentOS. 

Tålmodighed

Jeg synes det er virkelig fedt at se nye mennesker, som gerne vil ind og smage lidt på Linux communitiet. Et godt råd med på vejen er, at du skal væbne dig med tålmodighed - for der er rigtig mange ting at lære. Jeg vil også råde dig til, ikke at finde et eller andet tilfældigt kontrolpanel som du så installerer, for det lærer du nemlig ikke det store af. 

Søren.Pedersen:

Michael R. Gertz:
Hva pokker skal han så bruge et webhotel til??? Arhh come on...

hvis man uddanner sig i PHP/MySQL kunne man forestille sig at det var en god ide at teste forskellige PHP/MySQL versioner af hvilket er lidt svært på en VPS eller egen maskine for den sags skyld, til det skal man finde en udbyder der giver den mulighed.

Jeg vælger at tro, at du her udtaler dig blot for at sige et eller andet. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Jan 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands:

Som jeg ser det, så har du 3 muligheder: 

Gammelt jern

Find en ældre computer (dog ikke fra før krigen) og start ud med det basale - lær at installere en distribution (F.eks. Debian eller CentOS), og så har du din legemaskine på dit lokalnetværk. 

Virtuel maskine lokalt

Brug f.eks. VirtualBox og spar hardwaren. Her installerer du så føromtalte distribution. 

Hosted VPS

En mulighed er selvfølgelig at købe en VPS ude i byen. Det vil jeg dog ikke rigtigt mene, er nogen god idé når du skal til at lære. Man kan nemt komme til at gøre noget dumt - og så er det egentlig en god ide at ens dumheder ikke er forbundet direkte til det store internet. 

Distribution

Hvis du vil gøre dig selv en tjeneste, så vælger du en distribution med et stort community, så det er nemt at få hjælp. Hvis jeg var dig, så ville jeg kigge på Debian, Ubuntu eller CentOS. 

Jeg benytter udelukkende CentOS. 

Tålmodighed

Jeg synes det er virkelig fedt at se nye mennesker, som gerne vil ind og smage lidt på Linux communitiet. Et godt råd med på vejen er, at du skal væbne dig med tålmodighed - for der er rigtig mange ting at lære. Jeg vil også råde dig til, ikke at finde et eller andet tilfældigt kontrolpanel som du så installerer, for det lærer du nemlig ikke det store af. 

Respekt. Ville ønske nogen bare havde startet med at sige noget i retningen af dette, istedet for at komme ind på et mega sidespor.

Jeg tror jeg kigger på en Virtualbox for en start :)

Side 4 ud af 4 (33 indlæg)