Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sende til inkasso

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder godt.

er dog lidt i tvivl om et enkelt punkt.

Den faktura X ikke har betalt har betalingsdato 7-9-2012. Jeg rykker løbende for penge på mail. Den 24. september skriver X at han vil tjekke om han har fået den service der står på fakturaen. Der er på fakturaen faktureret for hostingen og et anden serviceabonnement. Jeg har sendt samme faktura siden februar 2012 og de er alle blevet betalt uden noget brok eller andet. Den 25. september aftaler vi så at X overfører 50% af det skyldige, og resten når det nye hostingfirma har godkent at jeg har udført min del af arbejdet, så de kan fortsætte arbejdet. Hostingfirmaet godkender mit arbejde den 26. september.

tror i ovenstående forløb vil være en hindring for at den kan sendes til inkasso? Her tænker jeg på indsigelser, selvom jeg syntes den kommer meget sent og på en faktura han tidligere har betalt uden brok. 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 11. Dec 11
Indlæg ialt: 49
Fra  Unicom Nordic Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du er sikker på at du har leveret det du har faktureret for skal du bare sende den til inkasso, vi har en no cure, no pay aftale med et advokatfirma, det fungerer godt.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det B2B eller B2C vi har med at gøre?

Jeg vil anbefale at sende 3 rykkere, med 100 kr i gebyr pr. stk. Samt med 10 dages betalingsfrist på hver rykker. På sidste rykker, skrive du Inkassovarsel på, samt at hvis den ikke bliver betalt, kommer der yderlige omkostninger på for ham, da du så sender den til inkasso.

MEN MEN MEN:
Der er tvivl og derfor kan et inkassofirma ikke rykke ham. Du bliver nød til at trække ham i retten. De fleste inkassofirmaer, kan hjælpe med det.
Hvis jeg inden for de næste 30 dage får min inkassotilladelse fra Rigspolitiet, så kan jeg godt, sende den i retten for dig.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er B2B.

Så du vil anbefale at jeg sender rykker nr 2(den første rykker er vel min henvendelse til dem, hvor jeg beder dem indbetale?) og derefter rykker nr 3.

Men du mener ikke et inkassofirma kan rykke fordi han kommer med den noget tynde(efter min mening :-) ) indsigelse?

Er alternativet så en småsag?

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

reefo:

Det er B2B.

Så du vil anbefale at jeg sender rykker nr 2(den første rykker er vel min henvendelse til dem, hvor jeg beder dem indbetale?) og derefter rykker nr 3.

Men du mener ikke et inkassofirma kan rykke fordi han kommer med den noget tynde(efter min mening :-) ) indsigelse?

Er alternativet så en småsag?

For at sætte dig bedre i en retsag, ville jeg køre rykkerne, efter inkassolovens §10. Derfor skal du sende rykkerne pr. brev (ikke mail).

God inkassoskik, gør at et inkasso firma, ikke kan rykke for et krav, hvis der er tvivl. Din kunde har desværre lavet tvivl og det er derfor sagen skal i retten.

Ja det er en småsag. Du kan selv kører den for 500 kroner. Husk dog at du skal stævne ham i hans værneting.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 12. Jun 12
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad syntes du jeg skal gøre herfra?

Kontakte et inkassofirma eller selv sende rykkere mm.?

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan prøve at søge efter inkassofirmaer på google, der er nok at tage af. Bare pas på dem der tilbyder "gratis" inkasso, for det har jeg selv dårlige erfaringer med.

SEO tilbydes. Eks. på reference: Nem og hurtig inkasso med inkasso service online.

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

reefo:

Hvad syntes du jeg skal gøre herfra?

Kontakte et inkassofirma eller selv sende rykkere mm.?

Selv sende rykkerne og så tage kontakt til et inkassofirma, når du har sendt rykker 3.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)