Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Innovation og henvendelse til en virksomhed

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

I de sidste par måneder har jeg haft et par idéer jeg ser, om de er værd at gå videre med. Opfindelsen er en videreudvikling indenfor fastfood. I den forbindelse har jeg taget kontakt til en stor koncern via en mail, deres innovationschef, som gerne vil have, at jeg ringer hende op, og fortæller hende hvad det er, for at se om det er noget jeg/de, skal gå videre med.

Problemet er, jeg ikke vil fortælle min opfindelse over telefonen, eller for den sags skyld, at sende den som en mail med vedhæftde filer. Så naiv er man vil heller ikke:-).

Lige nu ved jeg ikke hvordan jeg kommer videre, uden at jeg måske skal udfylde en hemmelighedskontrakt, som de nok ikke vil skrive under, da de helt sikkert har deres egne juridiske dokumenter, som jeg skal underskrive! 

For mig er det vigtigt, da virksomheden har alle produktionsmidler til at kunne producere varen, at jeg måske kunne få noget royalities ud af det, eller er jeg måske alligevel naiv på området?? Ved det ikke.

Så hvad gør jeg rent konkret i forbindelse med at jeg gerne vil kontakte dem, men også være sikker på, at de ikke tager min idé?

 

mvh

 

 

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes du skal bede om et personligt møde, hvor du IKKE fortæller om selve ideen, men om, hvad ideen kan gøre for deres virksomhed (begrundede fordele) - og her er det vigtigt at have noget understøttende dokumentation.

For at sparke døren ind, og overhovedet få en aftale, så bør du stille dem spørgsmål a la

- "Hvad nu hvis I kunne øge omsætningen yderligere med minimum 25%, med en investering på xxx kr? - Og få en konkurrencemæssig fordel overfor jeres konkurrenter, der holder i hvert fald 2-3 år?

Fra Rødovre
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 157
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Derudover vil jeg anbefale du prøver at finde andre mulige virksomheder, der kunne have gavn af din ide. Om det er innovationschefen du skal have fat i, er jeg ikke nødvendigvis enig i.

Pengene styrer - så hvis du kan beskrive det økonomiske potentiale, så er det måske i højere grad en produktionschef, marketingchef eller andre, du skal have fat i - afhængigt af, hvor din ides fordele ligger.

Jeg mener kort sagt du skal adressere din ide til der, hvor der er penge at spare/tjene - de afdelinger/chefer har et ganske stort incitament for tiltag, der understøtter deres hovedopgave.

God jagt :-)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)