Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af bolig til udlejning (Bed and Breakfast)

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er!

Jeg har nogle penge stående på min konto, som jeg overvejer at investere i en lejlighed. Denne lejlighed vil jeg leje ud som ferielejlighed og Bed and Breakfast i en forventning om, at der kan tjenes lidt på lejeindtægten samt eventuelle prisstigninger af lejligheden. Lejligheden er beliggende tæt ved metrobyggeriet, hvilket er med til at presse priserne ned. Når metroen er færdigbygget har jeg en forventning om, at priserne vil få et lille nøk op.

Lejligheden jeg har i tankerne er denne:

http://www.danbolig.dk/Privat/KoebBolig/Soeg-Bolig/VisBolig/?propertyid=272EHB10002&brokerid=272&searchtype=1&district=101&

Foreningsvedtægter:

http://extcom.esoft.dk/extern/fotosystem/hentCacheDokument.php?id=175189

Mine tanker går pt. på, om jeg overhovedet må købe lejligheden for at leje den ud (som ferielejlighed og bed and breakfast). Jeg tænker, at der skal være en dobbeltseng i soveværelset og en sovesofa til 2 i stuen. Jeg vil derfor leje lejligheden ud, så der er mulighed for, at 4 personer kan overnatte i den.

Under §24 står der, at lejligheden ikke må udlejes til flere personer end antal rum i lejligheden. Dvs 2 personer. Men er bed and breakfast udlejning på samme niveau som tidsubegrænset og tidsbegrænset udlejning?

I forhold til ejerforeningens vedtægter(og ordensreglementet som der henvises til og som også kunne være af relevans) så må der sondres mellem almindelig udlejning og udlejning i en grad så det kan opfattes som erhverv.Men hvor går denne grænse?

Kan I måske komme med nogle input til ovenstående? Jeg vil helst ikke investere penge i en lejlighed, hvor jeg ikke har mulighed for udføre ovenstående.

Med venlig hilsen

Spekulanten

Tilmeldt 1. Nov 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Kleiters Bed and Breakfast Skrevet kl. 16:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Spekulant,

Jeg har desværre ikke svar til ovenstående, men er nysgerrig efter om du evt. har fået svar andetsteds, da jeg selv har akkurat samme spørgsmål som dig.

Min mand og jeg  har allerede et bed and breakfast i vores eget hus og vil gerne udvide med en lejlighed, da vi utrolig ofte må afvise forespørgsler på overnatning.

Problemet er, så vidt vi har forstået, at man kan komme i problemer netop med korttidsudlejning i forhold til ejerforeningens vedtægter og selv hvis man skulle finde på at omgås disse, kan man hurtigt få problemer med naboerne, som ikke ønsker skiftende beboere. Der til kommer spørgsmålet om bopælspligt, som der er de fleste steder. 

Jeg håber du har fået noget viden i den sidste måned, som du kan dele ud af. Og hvis du i øvrigt er gået videre med et køb og står med en lejlighed, så lejer vi den gerne ud for dig - vi har kunderne og mange års erfaring med udlejningSmile

Bedste hilsner

Annette Kleiter

www.kleiter.dk

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)