Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook Offers - godt eller skidt?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 08
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er der mange, som nok vil sige, at man skal tage de positive briller på, og udnytte den nye mulighed.

Personligt krummede jeg tæer, da jeg så de første tilbud ligge på facebook. Hvorfor gjorde jeg så det? Jeg kom til at tænke lidt på amerikanerne og det kupon samfund de lever i. På den korte bane er kupon strategien egentlig god nok, særligt hvis man er ny på markedet, for så får man jo nogle kunder i butikken.

Nu kommer så mine sorte briller. Enhver rationel erhversdrivende ser jo også kritisk på tingene, for hvad kan det have af konsekvenser på den lange bane. Jeg har set en del tilbud på facebook efterhånden, hvor de erhvervsdrivende giver 40 og 50 % i tilbud - altså en stor del af deres indtjening lige ud af vinduet. Hvad har den erhversdrivende ellers fået ud af det udover at afsætte nogle varer til marginal indtjening, intet.

Noget andet er at man lærer forbrugere til at kupon er der hele tiden, og har man først lært forbrugerne at tilbud på 20, 30, 40 % på en mærkevare er normalt, så er det sket med at sælge denne til normalpris.

Jeg er selv i et marked, hvor en enkelt konkurrent kontinuerligt kører med minimum 20 % i rabat på en enkel mærkevare. Det har stået på i et par år, og efterhånden kan det ikke sælges med mindre, at der gives 20 % i rabat - selv på helt nye designs. Brandet er efterhånden ødelagt pga denne priskonkurrence.

Enhver som har gået på en handelsskole eller højere handelsfaglig institution, har i en af de første undervisningstimer lært om Porter's 4 p'er - Poduct, Promotion, Place og Price. Det er med vilje, at jeg har nævnt Price til sidst, da en rationel erhvervsdrinde helst holder sig fra at pille ved prisen. Hvorfor ikke skrue lidt på de andre parametre?

Hvad er jeres holdning til Facebook Offers?
Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 230
Fra  iMania.dk Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror lige jeg følger med her.

Generelt har jeg det faktisk sådan at det er bedre at tjene 1 krone end det er at tjene 0 og det er vel rationalet bag at smide en stor del af avancen "væk" på rabatter. 

Et andet kan selvfølgelig være at det er ok at smide 90% ud på markedsføring ved første ordre når man får 100% ved anden ordre. Der er jo stor forskel på kunder og nye kunder.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)