Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der en revisor som vil svare på begynderspørgsmål ?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har et par spørgsmål om virksomhedsstart. De står nedenunder. Først vil jeg kort beskrive min virksomhed :

Jeg har udviklet nogle danske kursus-videoer, som jeg udgiver på DVD. Det er ikke andet end lommepenge. Min ven er i gang med at genindspille disse kurser på Spansk. Så er markedet ca. 100 gange så stort end i Danmark (omkring 600 mennesker har Spansk som hovedsprog). Derfor har jeg et par spørgsmål om regnskab, og CVR-nummer.

1) Er det en god idé at CVR registrere sig med det samme, så jeg kan trække mine udgifter fra?
2) Hvordan laver jeg selv moms-afregning?
3) Hvad skal jeg selv lave af regnskab? Jeg fører blot kassekladde på nuværende tidspunkt.
4) Hvad vil det koste at få revisor til at lave årsregnskab/udfylde selvangivelsen.

Hvis du har tid til at hjælpe, hører jeg gerne fra dig. Evt. på info@pionersoft.dk

Mvh
Søren

IT-support og (produkt fotos) i Århus : www.pionersoft.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke have noget CVR nummer før du omsætter for over 50.000 kr.

Du behøves ikke have en revisor til at lave dit regnskab, du skal bare bruge et simple Regnskabsprogram.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:
Du skal ikke have noget CVR nummer før du omsætter for over 50.000 kr.

En lille forskel. Du skal ikke registreres i CVR registeret før du FORVENTER at nå en omsætning på 50.000 i 12 løbende måneder.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)