Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Personlig gæld til SKAT - starte virksomhed?

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Måden at undgå problemer med indtægt og SU er virksomhedsordningen, hvor han kan nøjes med at hæve det han må inden for SU og lade resten stå til 25% selskabsskat - som modregnes almindelig skat når han senere år hæver

Hvorledes et sådan overskud der bliver stående behandles i forhold til den gæld der er til det offentlige ved Henrik formentlig - men det løser i alle fald problem med at indtægten rammer SU grænser

vh

Tak for svar Cookie. Det ville dog være mere interessant skattefrit bare at opføre det i et holding selskab - selvom din løsning selvfølgelig også kan bruges hvis man har brug for pengene her og nu.

Bonus spørgsmål: jeg er med på at evt negativt resultat fremføres til næste år - hvad hvis man vælger at lukke virksomheden? Eller man bliver nødt til at lukke den? Udløser det så ikke skat til udbetaling?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :

holding KAN man jo ikke ha i et personligt selskab - så jeg forstår dig ikke. Et ApS kan ha et holding - med de udgifter det giver (tvungen revision o.l.). Pengene føres op efter firma skat af overskuddet fra driften - ikke som sådan skattefrit.

Nej lukning med tab i det personlige selskab giver ikke udbetaling af en skat der ikke er indbetalt - og dermed heller ikke nogen modregning i gælden. Tabet kan vel fremskrives til modregning i personlig indkomst (og 50.000 er jo så skatteværdien af de 50.000 værd i fremtiden), med mindre skat skulle vurdere, at der aldrig var drift med udsigt til overskud, hvorefter det kan bedømmes som hobbyselskab, og underskuddet være helt tabt. 

Taber han 50.000 år 1 - personligt eller i ApS - så skal han jo ha de penge op af lommen til varer sådan som du tænker det - og hvor får han dem fra - låner i banken - og øger sin gæld fremadrettet?? Det er jo ikke bare papir - der er rigtige penge inde over.

Lagt over i ApS - kan bilen ikke bare lige ligge i holding sådan uden videre, for det vil jo være driften der råder over bilen går jeg ud fra, og din ven vil skulle betale skat af fri bil

Din ven har jo haft rod nok, for at nå der hvor han er med bøder og skatte/SU gæld. Hjælp "ham" nu ikke til mere rod med besværlige konstruktioner, som han afgjort bør søge direkte revisor hjælp med inden han kaster sig ud i noget som helst andet end tilbagebetaling af gælden som kun kan betales tilbage med rigtige indtjente penge.

Han må vel få en betalings-ordning med skat (eller har vel en sådan) hvor han har lov til en vis indtægt uden de tager pengene - ingen, heller ikke skat, kan plukke håret af en skaldet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror sgu du har ret Cookie...

Jeg vil forslå at han får lavet en betaling-ordning med skat, så han ikke længere skal bekymre sig om den gæld.. og som du siger, en gæld i den størrelsesorden er til at overkomme.. for helvede et par tus om måneden så er den ude af verden

Derudover: er det så ikke bare at oprette et SmbA i stedet for enkeltmandsvirksomhed? jeg kan ikke rigtig se ulempen ved det ihvertfald. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

man skal være to til et SMBA og man hæfter begge personligt solidarisk hvis det går galt = kreditor kan vælge lige hvem han vil nappe penge fra og en SMBA partner må så slås med at få pengene fra den anden. Jeg ville ikke i SMBA med din ven sådan lige umiddelbart - men ellers er det en løsning der ikke kræver de 80 t - (som jo ikke er omkostning men penge i banken) - til gengæld tager det tid at få det stiftet for tiden. Man kan købe brugte, men det vil jeg ikke ind på, man overtager alle skeletter i skabet, så man skal være meget sikker på sælger

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 01:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Smba. Selskaber er ikke = personlig hæftelse jf. Selskabsloven af 1 marts 2010
Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har læst dit spørgsmål og der er en løsning, men den er ikke helt efter bogen.
Han ville kunne lade en 3 mand stifte selskabet ved at låne ham pengene med pant i hans aktier, stemmeret og få en general fuldmagt underskrevet til at bestyre selskabet. På denne måde tro alle som kigger ude fra det er 3 mand som ejer det og er direktør, men grundet ovenstående er det jo i virkeligheden dig selv som bestemmer og styrer alt, når selskabet er blevet moms registeret kan du indtræde som direktør hvis du vil, så undgå du sikkerheds stillelse ved moms nr. Som man ellers skal hvis man skylder skat.
Det er ikke ulovligt men på kanten vil jeg understrege, men i kampen om at betale pengene tilbage skal man jo tjene dem først, her er din mulighed.

Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej selvfølgeligt Kristian det blev for sent på natten - jo kun for selskabets gæld, men jeg ville stadigt ikke råde noget til at starte SMBA med en person der skyldte SU og bøder og fik indeholdt penge fra skat, men det er jo en smagssag, jeg foretrækker sikkerhed og ordenssans med dem jeg skal i selskab med, men ja alt er muligt.
Jeg ville heller ikke råde personen, som i forvejen synes at ha problemer nok med myndighederne til andet end at køre efter bogen, og vor vens ven synes jo ikke lige at ha penge til så meget, så jeg ville bruge dem på at blive færdig med skattegælden, som endnu er overkuelig
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig John, jeg ville blot nævne muligheden, så han vidste om den.

Nogen gange kan små håb, få lysten tilbage.... og dette gavner jo alle i sidste ende.

held og lykke med kampen herfra

kristian holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svarerne, jeg har givet min kammerat et link til tråden så kan han selv læse op på det.

I forbindelse med denne tråd faldt jeg over begrebet Smba, og kunne egentlig godt tænke mig at prøve kræfter med denne selskabsform, da jeg synes den lyde interessant - karma.. Man prøver at hjælpe en anden, og finder pludselig noget man også selv kan bruge :-) Jeg vil oprette en særskilt tråd herom

Side 3 ud af 3 (29 indlæg)