Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sygedagpenge kontra indtægt som selvstændig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Håber der er en venlig sjæl der kan hjælpe mig.

Min mand er blevet ramt af en alvorlig sygdom dagen inden han skulle starte som selvstændig.

Da han ikke kan komme ud af aftalen med det firma han har lavet samarbejdsaftale med er det nødvendigt at finde en "afløser" for min mand for at minimere omkostningerne i opsigelsesperioden.

Mit spørgsmål går på om han må ansætte en medarbejder - altså have omsætning - og samtidig modtage sygedagpenge?

Vi forventer ikke noget overskud i perioden - da det hele blot skal gå i nul...

 

tak på forhånd / Mette

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kende ikke helt til regler omkring sygedagpenge, men kunne man ikke omdanne til I/S. Så kunne du jo ansatte en eller være afløser....

Ved ikke om det er en mulighed. Men måske!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du må godt bibeholde CVR.nr., men ikke selv være aktiv under din sygdomsperiode.

MvH

Peter

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

mette1971:
Mit spørgsmål går på om han må ansætte en medarbejder - altså have omsætning - og samtidig modtage sygedagpenge?

Nu ved jeg ikke om i har tegnet en sygeforsikring for selvstændige, hvis i har så kan jeg fortælle om min situation.

Jeg er selvstændig massør med klinik i kbh hvor jeg heldigvis har et par dygtige piger der hjælper mig med massage.

Jeg har fåeet et kompliceret brud i min fod og må ikke gå i 6 uger.

Jeg får sygedagpenge 100% men efter 14 dage overgik jeg til kommunen. De er noget mere emsige, og sagde jeg kun kunne få 75% fordi jeg tager tlf en gang imellem og sender en mail. De har dog forbarmet sig over mig og giver 100% igen.

De er velvidende om at jeg har et par ansatte der tjener penge til mig, men det betyder ikke noget for mine sygedagpenge. Det hænger måske også sammen med at jeg har ansvaret hvis mine ansatte bliver syge.

Jeg har bare et almindeligt cvr nr. men betaler selv. lønsumsafgift nu hvor der er ansatte.

Jeg håber det kommer til at hænge sammen for din mand og dig. God bedring til ham og held og lykke med at finde en god afløser.

Vh Rasmus

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)