Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Håndværkerfradrag

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Sep 12
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg ønsker at få slibet mit gulv og har derfor indhentet tilbud rundt omkring på nettet.

De generelle tilbud ligger omkring ca. 10.000kr., dog har jeg modtaget et tilbud som kun ligger på ca. 8000kr.

Jeg har noget skat jeg skal betale grundet fortjeneste af salg af aktier og tænker derfor at jeg kan udnytte håndværkerfradraget (det nævner nogle af gulvbureauer'ne selv er en oplagt mulighed) i denne forbindelse til at minimere de samlede omkostninger.

Eksempel:

Gulvslipning: 10000kr.

Skat af fortjeneste af aktier: 40000kr.

- - -

Jeg betaler:

Gulvslibning: 10000kr. (her kan cirka halvdelen udnyttes til håndværkerfradrag)

Skat: 35000kr. (5000kr. kan fratrækkes grundet håndværkerfradraget)

- Mit spørgsmål er; er der en grænse for, hvor meget man minimum skal "købe for" for at udnytte håndværkerfradraget?

Er der eksempel en grænse på 10000kr., så er det vel åndssvagt at acceptere et tilbud på kun 8000kr.

Håber I forstår mine tanker og jeg ønsker lidt feedback på dette.

På forhånd mange tak :-) 

Fra Holbæk
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 126
Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

jegsøger:

Jeg har noget skat jeg skal betale grundet fortjeneste af salg af aktier og tænker derfor at jeg kan udnytte håndværkerfradraget (det nævner nogle af gulvbureauer'ne selv er en oplagt mulighed) i denne forbindelse til at minimere de samlede omkostninger.

Håndværkerfradraget (servicefradraget) giver fradrag i kommuneskatten og ikke i aktiebeskatningen, så med mindre din levevej er aktiehandel (det lyder det ikke i dit indlæg til), så vil du ikke opnå fradrag i din aktiebeskatning, ved at benytte dig af servicefradraget.

Læs evt. mere her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1947018

 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)