Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg kalde min shop dette ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 05:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Overvejer at state en internet shop op som kun sælger varer fra ét bestemt mærke.

Mit spørgsmål er så; Hvis nu det var f.eks Helly Hansen tøj jeg ville sælge, må jeg så kalde shoppen for f.eks HellyHansenShopping.dk eller lign hvor Helly Hansen indgår ?

Med venlig hilsen

Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 05:52
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du som du skriver tager udgangspunkt i et brand, tror jeg da jeg vil tage kontakt til det brand og spørge om de villle have noget imod at du bruger deres navn, de kan jo have Copyright på navnet, og har de det ender du bare i en større retssag, det vil du jo slippe udenom ved at have fået lov først af dem der ejer branded

Lars

Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar Lars,

Andre der kender reglerne på området ?

Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 6
Fra  Carlsen Advokater Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er kun lovligt med tilladelse fra dem
Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 337
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

alle store brands har med 99.9999 % sikkerhed ret til deres eget navn. Så de kan forbyde dig at bruge navnet men ikke kategorien, altså outdoor-shopping, wildlife-shopping osv osv som eks Helly Hansen henvender sig til.

 

hvis du vil bruge deres navn i dit eget skal du sikre dig deres tilladelse, om man så kan få den skal jeg ikke kunne sige, men det kan godt være lidt besværligt.

 

S

Tilmeldt 27. Sep 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig med Sansir! Jeg ville spørge virksomheden først, eller finde på et andet kreativt navn :)

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke engang at det kan betale sig at spørger dem. De vil med højest sansynlighed sige nej, og da det er deres varemærke, kan de så nemt som ingen ting få det domæne med deres navn i, overdraget til dem. Så find på noget andet kreativt istedet :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Jul 12
Indlæg ialt: 51
Fra  DampShop.dk Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Som de andre har sagt, må du kun gøre det med tilladelse fra virksomheden - og den er sikkert ikke nem at få.

Find billige e-cigaretter hos DampShop.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)